3 månaders koll

Tur att jag inte var medveten om vad förmiddagen skulle bjuda på när jag steg upp i morse, hoho säger jag bara!
Tindra skulle ju som sagt till rådgivninen idag för 3 månaders koll och spruta kl. 10:45, så jag börjar ge henne mat lite före tio så jag ska hinna bra med allting... Men nå mycket mat vill hon inte ha tjejen fastän hon var hungrig, jag tänker att nog klarar hon sig på det hon fått i sig...
Då när jag sätter henne i babysittern så börjar jag ana smått att hon har bajsandet på G, och rätt fick jag för hon tajmar det finemag tjejen vår, så kvart över tio inser jag att nu blir det bråttom att hinna byta och åka iväg...
Ingen mer mat vill hon ha efteråt heller så jag inser att det är bäst att det går snabbt vid rågvningen så hon får komma hem och äta och sova som hon annars gör denna tid...

Men sen när jag kommer till rådgivningen är de försenade, och inte lite heller, 30 minuter fick jag vänta och Tindra skriker som en stucken gris före vi ens hinner börja mäta och väga... efter lite vägning och mätning måste jag få i henne lite mat så hon lugnar sig före sprutan, men det är inte så lätt när hon är övertrött men lite går ner och sen kommer sprutan, usch och fy vad hon skrek, skrek, skrek... sen efter ett tag snyftar hon i min famn och somnar!

Så när vi kom hem lade jag henne i vagnen och ut en snabb sväng så hon somnade och där sover hon nu :) Stackarn, hon var så trött så trött, men jag måste titta till henne ofta så inte hon har fått feber av vaccinet, hoppas att det inte blir någon feber, men vi är förberedd här hemma med suppar!

Vi valde att inte ta Pneumokock vaccinet, utan vi tog idag nu då DTaP-IPV-Hib vaccinet som är mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio och hib-sjukdomar (bl.a. hjärnhinneinflammation, struplocksinflammation och blodförgiftning).

Vikten har ökat bra så det finns inget att klaga på mera så vi ska vänta tills hon är fyra månader före vi börjar ge smakisar åt henne :)

Tindra har varit lite spänd i axlarna och speciellt i högra axeln, hon var det redan för en månad sen och det har inte blivit bättre, så nu så rådgivningstanten att hon skickar en remiss till fysioterapeuten så vi väntar att få en tid här nu då, så det känns skönt att det blir tittat på!


Lite fakta:

30.11.2010 - 2620 gram 47,5 cm huvudomkrets 32 cm
8.12.2010 - 2745 gram
13.12.2010 - 2730 gram
16.12.2010 - 2750 gram 49,6 cm huvudomkrets 34,5 cm
21.12.2010 (3veckor) - 2920 gram 50 cm
29.12.2010 (4 veckor) - 3210 gram 51 cm huvudomkrets 35,5 cm
11.1.2011 (6 veckor) - 3660 gram 53,5 cm huvudomkrets 36,4 cm
10.2.2011 (10 veckor 2 dagar) - 4560 gram 56,5 cm huvudomkrets 38,5 cm
7.3.2011 (3 månader och en vecka) - 5230 gram 58,4 cm huvudomkrets 40 cm

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Å va jobbigt! Hoppas hon slipper feber lilltjejen!



Va skönt att hon sover bra! Jag som trodde vi hade det lyxigt med en bebis som oftast bara vaknar en gång på natten.. :)



KRAM

2011-03-07 @ 14:34:08
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ingen trevlig förmiddag ni hade :( Hoppas hon slipper biverkningar av vaccinet. Vi tog pneumokock vaccinet men ångrade mig lite efteråt och kommer inte att ta följande dos.



Här blev det också bajskalas precis då vi skulle i väg till babyrytmiken i morse.



Lånade din lista :)

2011-03-07 @ 15:37:29
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Ida & Jouline♥

Usch Jouline blev så dålig efter sin spruta hoppas Tindra slipper bli dålig.

Kram

2011-03-07 @ 17:30:07
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0