Tips på barnmatsböcker till er!

Jag har länge tänkt ta tag i saken men det har inte blivit av, men när Tindra skulle börja äta kött och sånt tänkte jag att nu räcker det med osäkerheten och ovissheten, jag ville få några recept svart på vitt och inte en massa gissningar hit och dit och kan man ge detta och går detta osv...

Så jag satte mig ner äntligen förra helgen och sökte efter lite barnmatsböcker på Adlibris och jag hittade två stycken och en pekbok kom med i det ena paketet! Jag fick hem paketet i fredags och jag måste säga att jag är väldans nöjd och det kliar lite i fingrarna med att få börja göra lite nu :) Men jag ska först använda upp det som finns i frysen redan och sen börjar jag ta från dessa böcker :)

Böckerna är första och andra mosboken, den första är en pekbok för din bebis och den andra är recept och tips när du börjar med göra smakisar och mat åt din bebis fram till 1 års åldern.
Första måltidsboken är lite från 1 år och kan anpassas efter åldern, rikligt med recept och tips för en mamma som jag :) Alltid kör vi på samma, men nu kanske vi får lite variation och jag vill ha variation sen när Tindra blir lite äldre så man inte har samma sak hela hela tiden :)
Så dessa böcker rekommenderar jag varmt :)



Kommentarer
Postat av: teddy

Hej i stugan.

tack tack och tusen tack för att du tagit tag i det där om barnmat. Ville så gärna ha tips på några bra böcker och ska verkligen kolla in dem =)



När vi är i bulgarien denna sommar så kan Anelia skrivas in i ett sk barnkök där vi får hem trerätters tre gånger om dagen till henne. Hur bra som helst!

Det är mitt gamla dagis som lagar denna goda mat.

Har även läst i att det krävs 8 st färdigköpa matburkar om dagen från affären för att tillgodose barnet rent näringsmässigt...

Ush skrämande.

Bar att ni lagar mat till henne.



skickar kramar från soligt gbg

2011-06-05 @ 11:20:04
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Har fått tips om mosböcker från flera håll, kanske är dax att få tummer ur och köpa hem dem :)

2011-06-06 @ 12:33:37
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God middag..

Det blir att vi kommer äta en god middag på vår bröllops dag och bara mysa en massa...Kommer inte orka så mycket mera..Har med de första böckerna..De är bra.Ha en skön tisdag.kram

2011-06-07 @ 12:08:58
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0