mage till rygg

När Tindra var typ 3 månader så hade vi ju ett klipp här på bloggen när hon svängde sig från mage till rygg, men efter att vi började vara till fysion så fick vi veta att det var en reflex som gjorde så att hon svängde sig från mage till rygg. Till först ska de svänga sig från rygg till mage, för det är lättare än att svänga sig från mage till rygg, det kommer efteråt...

Så efter senaste gång vi var till fysion så skulle vi försöka öva detta med Tindra och det har ju inte gått något vidare, hon tycker inte alls om när man kommer och tar i hennes ben och ska hjälpa henne, så jag har avvaktat lite med den träningen, vi har dock sett att det inte är långt borta att hon ska svänga sig från mage till rygg i vår stora säng, men det har liksom inte hänt ännu...

Igår när vi vilade i stora sängen på eftermiddagen så höll jag på och grejade med min telefon och Tindra ligger där på mage och leker och busar, när jag tittar nästa gång på henne så är hon helt plötsligt på rygg och jag hade inte ens märkt att hon svängde sig för hon sade inte ett pip, jag bara "Tindra, hur kom du dit?!?"

När vi sen busar på köksgolvet så svänger hon sig igen och två gånger, ett åt varje håll, så nu behöver vi inte fundera på att träna med henne att försöka få henne att svänga sig, för nu kom hon själv på hur hon skulle göra :) Då går allting mycket enklare :) Få se om hon kommer ihåg idag hur hon gjorde nu då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0