Det blir en kamp!

Tindra sov till strax före halv 7, eller hon hade nog varit en bra stund vaken då redan för hon var hur pigg och alert redan då hon började göra ljud och busa i sängen så vi skulle komma dit och titta till henne! Men det var ju bättre än nätterna innan, men det var nog tack vare att vi hade hållit henne uppe längre igår som hon sov tills hon sov...

Undrar hur det blir imorgon bitti, det var inte alls samma flyt ikväll, hoho, detta kommer bli en kamp det har jag på känn :P
Jag har aldrig varit med om att hon totalvägrat något så som hon gjorde ikväll, det gäller nu då gröten. Tidigare har hon nog kunnat ha haft munnen stängd om hon inte har velat ha en maträtt, men man har kunnat slinka igenom en sked eller två ändå utan större problem, men ikväll, ja-a jag skulle ha behövt hämta kameran säger jag bara, hon knep så hårt igen munnen och sträckte ut tungan så att jag säkert inte ens nå lite skulle ha kommit in med en grötsked i munnen... Det hjälpte inte att sätta fruktpuré längst ut på skeden heller! Suck, det gick inte alls! En eller två små skeder åkte ner, men sen var det skrik och skrik och stopp!

Sen tog jag ut henne en sväng och kollade på när pappa byggde terassen, tjugo i åtta tog jag in henne och hon var så trött så trött, så hon rullade runt från mage till rygg på golvet och slog i stolen och golvet hårt och hon gallskrek av ont och övertrötthet! Sen när jag skulle natta henne med välling skrek och skrek hon så Tom fick komma och pröva och hon lugnade sig till sist, men sov gjorde hon inte före nio!

Så vi ska se vad detta blir till nu då... Vi börjar nog inte pina och hålla upp henne om det blir sådan där skrikkalas och om hon inte äter gröt vid sju är det ju ingen vits heller att hålla henne uppe egentligen heller för då blir hon bara ännu tröttare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0