Recept: Budapestbakelse

Det var några som frågade efter receptet på budapestbakelser och här kommer den:

Ingredienser:

150 gram hasselnötskärnor
1 dl vetemjöl
1-2 msk kakao
4 äggvitor
2 1/2 dl socker

Fyllning:

3 dl vispgrädde
2 clementiner

Florsocker till garnering


Gör så här:

Hacka hasselnötterna fint och blanda dem med mjölet och kakaon. Vispa upp äggvitorna till ett hårt, vitt skum och vispa därefter ner sockret. Vänd ner nötblandningen försiktigt i marängsmeten och bred sedan ut den i en långpanna klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader i 10-15 minuter och dra sedan försiktigt bort bakplåtspappret från undersidan av kakan. Bred över vispad grädde och grovt skurna clementinklyftor. Rulla ihop, sikta eventuellt över lite florsocker och skär i bitar.






Receptet är taget härifrån: Söta Saker

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Ja visst är det så! På måndagar känns det som eeeevigheter tills det är helg igen men sen plötsligt så är man där, utan att hinna blinka haha :D Jag fullkomligt älskar budapestbakelse, fy tusan vad lockande det där såg ut, mums! :D Kram

2011-01-17 @ 11:24:37
URL: http://madeleines.se
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Zumba verkar kul! Dock inget jag skullle träna tillsammans med massa andra folk...hemma i ensamhet i så fall! :-D



Jag började efter när mitt snitt hade läkt helt och jag hade varit på efterkontrollen så efter ca 8 veckor eller nåt sånt..

2011-01-17 @ 18:45:05
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0