Ombytta roller

Det har alltid varit så att det är jag som har varit lätt väckt om nätterna, det har inte varit någon skillnad vad det varit så har jag alltid vaknat...
Om Tom någon gång kom in smygande när han hade varit längre upp på kvällarna så vaknade jag alltid...

Tom däremot vaknade aldrig av ljud, det var ytterst sällan som han vaknade, jag brukade säga åt honom att om någon skulle bryta sig in om natten så skulle han aldrig vakna...

Under graviditeten så sa jag att han kommer sova sig igenom nätterna utan problem sen när bebisen skriker, skulle jag veta idag hur det är skulle jag har varit tyst...:P

Nu är det ombytta roller...

Jag vet inte vad jag har fått för fel, men jag är dö trött på nätterna och jag sover så djupt ibland så jag kan erkänna att jag inte vaknar av när Tindra skriker!
Men Tom vaknar nästan genast hon skriker...

Sen ganska länge tillbaka så ammar jag inte längre på nätterna utan vi ger flaska då, så nu när Tom varit hemma är det han som tagit nattpasset och jag har tagit morgonen, för på morgonen vaknar jag nog oftast av när Tindra skriker :)

Men vete sjutton hur vi ska börja göra nu när Tom ska börja jobba på onsdag...

Hoho!

Och alla som sa under graviditeten åt mig/oss att man nog minsann vaknar av när bebisen skriker så hade fel, nu har jag bekräftat att så inte är fallet...

Hur kan man sova när hon ligger och gallskriker har jag inte riktigt förstått?!?

Kommentarer
Postat av: Mia ☆

Hmm, jag är också riktigt lättväckt så jag har inte funderat över hur det blir när Pyret väl kommer... men ska erkänna att jag när jag var riktigt trött inte vaknade av att en helikopter landade (!) utanför =)



Hoppas att det ska gå bra iaf nu när mannen din börjar jobba!



Kram!

2011-01-11 @ 10:46:06
URL: http://www.thelifeofmia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0