Hur tusan ska vi göra?

Tindra tänkte skrämma livet ur mamma i morse, vaknade av att hon skrek lite, men väntade en stund innan jag steg upp för att vara säker på att hon skulle ha mat och inte bara drömde...

När jag kommer in i hennes rum ser jag henne överhuvudtaget inte, tösen hade krypit djup ner under täcket och låg tvärsöver sängen och sov så sött! När vi lade henne och sova på kvällen hade vi lagt henne på rygg med ansiktet mot vänster, men på morgonen var hon tvärsöver och hade krypit bakåt...
Ni kan ju tänka er hur skrämd jag blev när hon var så djupt under täcket, hur kan de få luft där?

Till en början hade vi henne att sova upp i sängen, med huvudet mot huvudändan, men det resulterade i att hon kröp framåt mot den sidan dit hon hade huvudet och hade varje gång hon ville ha mat huvudet uppefter spjälsängsskyddet...
Så vi tänkte att nu prövar vi att sätta henne i fotändan av sängen så hon inte slipper neråt, men tji fick vi, i morse hade hon ju ändå kommit sig ner under täcket...

Hur gör hon?
Och hur ska vi göra för att få henne att stanna med huvudet ovanför täcket?

Borde ta en bild, för det ser så lustigt ut :P

Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Tack vännen! Nu är hon äntligen här våran lilla och jag är SÅ lycklig. Och ja, mycket hår har hon! Syns inte riktgt på bilderna men det är jättemörkt hår med massor av ljusa slingor i, ganska häftigt, hihi :) Stolt mamma här!



Ni har inte funderat på sovpåse? Jag förstår din oro, jag är likadan. Så vi har en sovpåse till lillan och det fungerar än så länge bra. Men nu har vi ju bara sovit hemma två nätter också :)



KRAM!

2011-01-07 @ 20:27:02
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Det enda tips jag kan komma med är samma som malin här ovan, sovpåse!



Vi använer inte täcket till Kevin än just utav den anledningen. Vi använder istället en mindre fleecefillt och en vanlig tunnare filt ovanpå den och stoppar om honom med. Fast sen ligger han i ett babynest i sängen också så han kan inte snurra runt!

2011-01-07 @ 22:41:02
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

åg ni lets dance förresten? himla roliga deltagare denna gång! :-)

2011-01-07 @ 22:41:35
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Hanna - mamma till ღNeoღ

usch va läskigt... minns när neo började snurra och vända sig i sömnen. fanns ju inte så mycket att göra åt, men vi bytte "tjock" täcket mot en tunn filt så han skulle få enklare att andas där han befann sig, haha.



lcyka till och trevlig helg! kram H

2011-01-07 @ 23:31:09
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: jessica

haha, ursäkta att jag skrattar men jag känner igen det där! :P jag vet inte hur många gånger som jag har vaknat av att Liam har legat och gnällt/ gnytt och bökat på nätterna och så har jag hittat honom i fotändan av sin säng. jag har länge funderat på hur sjutton han har hamnat där. de är starkare än man tror de små liven ;)



men på sistone har han legat still på sin kudde i huvudändan, hoppas han fortsätter med det. tycker det ser så läskigt ut när han har kanat ner utanför kudden :/

2011-01-07 @ 23:38:16
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Det måste du ju bara försöka fota. Så gulligt, men förstår om du blir skrämd

2011-01-08 @ 07:38:29
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: teddy

Hihih vad skojig eran lilla tösa är. Förstår att man blir livrädd.

Du kan ju pröva att ha en kudde nedanför så att hon inte kan hasa ner. Kudden ligger då vid hennes fötter och då kan hon ju inte åka ner :)

Sovpåse funkar ju också :)



Hoppas allt är väl med er iaf.

Kram på er

2011-01-08 @ 14:05:26
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Huu förstår att det är läskigt! Det enda tips jag fått mot de där är att lägga de i spjälsängen med fötterna allra längst ned vid fotändan, men nu när inte ens det verkar funka har jag ingen aning :( Kram kram

2011-01-08 @ 14:26:14
URL: http://madeleines.se
Postat av: Julia

Kanske kan ni testa att rulla filtar eller handdukar att lägga i sängen och avskärma en del av den med så att hon inte har så mycket yta att åla runt på?

2011-01-08 @ 17:32:35
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Emma 5 1/2 o Oskar 4 mån

När stora tösen föddes så hade vi rullat 2 st badlakan som "korvar" och lagt på var sida i sängen och lagt täcket över så att det blir som en avlång "skål". Hon sov i pyamas med en mindre filt på sig. Efter ett par månader så tog vi bort handdukarna men att hon ändå sov på täcket. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan hon började använda täcket "som vanligt", men det är ju ingen brådska - så länge de har pyamas på sig så fryser de ju inte så lätt =)

Lillgrabben är 4 mån och vi har kört samma procedur där och det har funkat finfint =)

2011-01-09 @ 20:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0