Stor suck!

Jag borde verkligen, jag menar VERKLIGEN ta tag i träningen... det finns liksom ingen återvändo, jag måste, måste, måste! Denna vecka som gått hade jag tänkt börja på med zumba, men denna dumma förkylning stoppade mig :(
Så jag borde ta mig i kragen från 1 mars hade jag lite tänkt i bakhuvudet...

Men det är med en stor, stor suck som jag gör det då om jag gör det! Träning har inte varit min starka sida någonsin, jag tröttnar fort och det är väldans tråkigt osv... När jag friidrottade var det skoj, då tränade jag mycket och flera gånger i veckan... jag har liksom börjat tro att det blev för mycket träning när jag höll på då, för nu smakar det inte något att åka iväg och träna! Det är trist, för jag skulle verkligen behöva ta tag i det nu!

Jag var aldrig nöjd med min kropp innan graviditeten, inte att jag vägde för mycket eller så, men var nog aldrig nöjd, då vill ni inte ens veta vad jag tycker nu! Trivdes bäst som gravid i säg vecka 25 eller nått sånt, lagom stor mage och allt var toppen! Men nu är det inget bra :(

Två gånger har jag haft en PT som har peppat mig och hejat på mig och då har det minsann gått bra och jag har varit nöjd efteråt och fortsatt träna en stund till och det har varit skoj att ha en som granskar en och man kan inte fuska, men nu har jag verkligen inte råd med en PT som piskar på mig, så det kan jag glömma...

Det är nog mellan mina öron det sitter nu att komma igång och få bort de sista gravidkilon och bli nöjd igen... Helt nöjd kommer jag nog aldrig bli, men nöjdare i alla fall...

Men hur sjutton ska jag komma mig iväg och orka göra det och sen fortsätta?



Kommentarer
Postat av: malin

Oj jag har aldrig varit i den sitsen att jag inte vill träna så jag har svårt att tänka mig in i det.

Det viktigaste är nog att du hittar det du tycker om att göra och inte gå för hårt ut för då kan det lätt hända att du tröttnar. Och det tar tid att se resultat så ge inte upp.



Kram

Postat av: Anonym

Det är alltid svårast komma igång med träningen men sedan blir man beroende ;) Prova lite olika pass och se vad du tycker är kul, då är det lättare att komma sig i väg och få det till en rutin. Kanske vid syns vid gymmet någon gång. Var har du tänkt börja träna?

2011-02-20 @ 20:59:45
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Malin

Men Åsa, kom me mig!!! Så e vi två som kan peppa varandra, någon annan som tvingar en att komma iväg! E känns ju så himla bra efteråt, bara men ska kom sej iväg... Vi sku kuna böri på hede ja tala om på torsdaga...

2011-02-20 @ 21:10:05
Postat av: Linda

Ja fy, träna...hur ska man orka??!! Men måste :(



Hoppas ni haft en bra helg!

Kram

2011-02-20 @ 22:33:57
URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Det kommer att gå bra ska du se! Jag har aldrig i hela mitt liv tränat! Jag har alltid vart nöjd med min kropp, ja som vuxen i alla fall, som tonåring va jag väl som alla andra, missnöjd med det mesta!



Men nu är jag motiverad! Börja lite lätt bara då? Tävla lite not sig själv? Det funkar super för mig! Jag gör ju bara mitt här hemma än så länge å det funkar! :)



Hoppas att din förkylning släpper snart! Kram!!

2011-02-20 @ 22:39:13
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

hoppas du finner motivation snart igen.. känner igen allt du skriver!!!!



ett tips är att träna med någon så att du blir peppad att komma igång... hoppas ni mår fint.. kraaam

2011-02-21 @ 07:25:45
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag känner precis igen mig, varje gång pinar jag mig iväg.. Men väl där är det helt okej, och det bästa är ju ändå känslan efteråt - så försök ta dig igenom passet :) Som andra också har skrivit, är mitt tips att testa massa olika pass och se vilket du gillar bäst!

Du klarar det!!!!!! :)

2011-02-21 @ 17:30:29
URL: http://pernillanivetju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0