Racerfart

Snart har jag varit hemma i 6 månader och mammaledig i 4 månader, vart har tiden tagit vägen? Fortsätter det så här så är man ju hur snabbt som helst tillbaka på jobbet, vill inte att det ska gå så fort ändå!
Jag trivs så bra att vara hemma mamma, det är en sak jag inte trodde när jag blev gravid att jag skulle trivas så bra som jag gör, jag trodde först och främst att jag skulle få väldans tråkigt och att det blir enformigt osv...

Men jag har inte alls känt det så, jag har njutit för fullt och dagarna bara rusar iväg utan att jag hinner tänka att det har varit tråkigt eller enformigt eller något sådant. Ibland kan man längta efter att få prata med någon annan än sitt barn om dagarna, men då har man ju vissa dagar något program ordnat åt sig så man får prata med andra och vara social med andra mammor!

Så det har gått över förväntan det här med att vara hemma mamma, trodde inte jag skulle bli sådär bortskämd med att vara hemma, trodde jag skulle sakna arbetet mera än vad jag gör, men jag har helt kopplat bort arbetet och det är skönt att ha kunnat göra det... Det har jag inte tidigare kunnat göra, man har haft det i sitt bakhuvud hela tiden, kvällar, nätter och helger, men nu har jag faktiskt kunnat sätta arbetet åt sidan och bara njuta av att vara mamma och hemma!

Nu har jag bara lite på 6 månader kvar av min mammaledighet och jag borde börja fundera på hur vi gör sen... Det känns långt borta men ändå inte och det är något vi borde börja fundera på allvar på hur det blir efter augusti månaden är till ända...

Kommentarer
Postat av: Tofva.MajBebis

Vad skönt det låter med att man kopplar bort jobbet, jag hoppas att även jag gör det! Lyx. :D

2011-02-22 @ 20:53:46
URL: http://tofva.blogspot.com
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

Hur mår ni????????

KRAMIS

2011-02-22 @ 21:00:11
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Tack! :)



Ja vi får se vad jag hittar på! :)

Blir det gott kanske recept läggs ut!



Tiden som mammaledig går fort. FÖR FORT!

Jag som har jobbet 7 mil från hemstaden får lite smått panik av att tänka på när det ska börjas jobba igen..Men men det är ett bra tag kvar. Planerar inte att återgå till jobb detta år iaf! :)



KRAM

2011-02-23 @ 10:27:17
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Hahah ja men vist blir man! Det finns massa fint nu ju, förstår inte varför de inte hade det förra året! De måste ftt någon tillsägning och skärpt sig inför 2011 hehe :D

2011-02-23 @ 10:43:00
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0