Onsdag

Kylan bara fortsätter, nu har det varit så här sen förra onsdagen över minus 20 hela tiden :( Tindra har inte varit ute sen förra tisdagen när hon senast sov i vagnen, börjar få fnatt! Och länge ännu lovar de lika kallt!

Om något har varit negativt med att få barn när vi fått är det denna kyla och att inte kunna vara ute med de små, det är det negativa, men då å andra sidan har man all tid i världen att sitta inne i mörkret och bekanta sig med barnet och allt möjligt, så det är på + och -!

Förkylningen fortsätter, nätterna är värst, sen på dagen vet jag knappt av något ibland, jag hoppas bara på att Tindra slipper undan, för då är det inget skoj :( Men än har det gått bra!

Dagens planer är att sitta innomhus, suprise!



Michaela: Det skulle vara skoj att veta mera om vem du är :) Jag blev ju väldans nyfiken nu :) Så om du vill berätta mera får du gärna kommentera eller skicka ett mejl åt mig på adressen: [email protected]


Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja det är ju ganska populärt så det gäller att vara ute i god tid- Men det var inte vi, hade dock tur att få en återbudplats! :)



Här blir vi nog också inomhus idag! -10 är det här!



KRAM å ha en bra dag!

2011-02-16 @ 08:11:35
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: malin

Förstår att du får fnatt av att vara inne, det skulle jag med få.



Vet du, det var min mamma som köpte bodyn och då tackar man ju inte nej hihihi.



Ha en fin dag/ kram

2011-02-16 @ 11:13:06
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Hallå!



Åh det låter segt med förkylning, hoppas verkligen att den släpper snart å då får du joina mig å min träning!! ;) hihi vi får bilda en bloggträningsklubb ;)



Matildas mat försöker jag att inte fokusera så mycket på. Men hon äter väl runt 90 ml varje gång förutom på kvällen då hon äter ungefär 110-130 ml. Så hon ligger nog på runt 800-900 ml/dygn. Men hon följer sin kurva så jag antar att hon får i sig tillräckligt. :)



Usch nu snöar det här igen... känns som om det aldrig kommer att bli vår! Fy bubblan!



Kram på er!

2011-02-16 @ 15:24:51
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Linda - Mamma till Anton

oj nu ska vi se om jag får med allt du frågade :D



Sover - i sin säng, men inatt sov han hos oss i sängen för att se om det hjälper. Han sover på rygg...lägger vi honom på sidan så lägger han sig själv på rygg sen.

När han sover PÅ mig så sover han på mage...det gillar han bäst. Men det vågar jag inte låta han göra själv i sin säng.



Jag ammar först och sen får han lite ersättning efter varje amning.

Brukar dock ge honom bara ersättning på kvällen, för att se till att han får ordentligt med mat i sig inför natten. Sen rapar vi 1-3ggr och sen ska det kräkas...så tar 1h innan vi ens får honom att somna. och då när det är som sämst så vaknar han igen inom 20min för att börja om på samma visa.

Men nu med ersättningen så har vi lyckats få honom att sova liiiite längre :)



Han rapar efter varje måltid :) Det är jag noga med då han haft ont i magen sen han var någon dag gammal.

Åh jag längtar tills han sover iaf 3-4h i sträck på natten...det kommer kännas som värsta sovmorgonen :)

2011-02-16 @ 18:28:32
URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: PT Sofia

ja herregud va tiden går fort..hoppas förkylningen ger med sig snart...uscha!!

Kram PT Sofia

2011-02-16 @ 18:34:33
URL: http://dagsfortraning.shapemeup.se
Postat av: teddy

ush ush ush. Över 20 minus är ju inte att leka med. Då kan man ju verkligen inte vistas ute och stackars den lilla också som får sitta hemma.

En vecka till sa du??

Hjälp!



Här snöar det igen.

Suck för dessa nordiska länder alltså.

Ibland undrar jag vad jag gör här... hahaha..

kram på er och krya på dig nu

2011-02-16 @ 21:02:40
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0