Surt!

Åh jag är så bitter just nu :( Det känns som om jag aldrig och jag menar ALDRIG  komma i mina gamla jeans igen :( När jag var gravid och gick upp ca 17-18 kg så funderade jag var sjutton de kilona kommer ifrån, för det såg inte ut som om jag skulle ha gått upp så mycket, nu efteråt vet jag exakt var de sjuttons kilona lag sig, det var förstås om magen, men det mesta satte sig på mina höfter, därför är mina gamla jeans ett stort problem just nu!

De jeans jag prövade här nyss så hade jag nästan till halva graviditeten, det är sen det slog slint på något sätt, nu är jag 10 cm bredare om höfterna än jag var innan graviditeten, hoho! Inte konstigt att jeansen stannar halvvägs på höfterna!

Det är inte ett dugg roligt, inte alls, såklart är Tindra värt precis varenda cm och miljoner triljoner gånger mera, men det känns ändå surt, man vill ju ändå ha tillbaka lite av det som man hade innan... Visst kroppen ändrar sen man fått barn, men 10 cm på höfterna? och magen är ju nog x antal cm större också...

Bäst skulle det vara om man alltid fick ha sina mjukisbyxor på sig och en slapp tröja, då skulle man inte behöva känna sig bitter för jämnan, men man kan ju inte bara sitta hemma heller, så då är det att bita i det sura äpplet och hålla en god min eller nått!

Slut på klagoinlägget nu!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du måst börja kör med någon diet, t.ex. LCHF/GI eller Viktväktarna. Eller så lämn bort sockret och ät hälsosamt. Jag vet att det är enkelt att säga för jag vet själv hur svårt det är, men du kan ju försök övervinna dig själv.. Och om man verkligen har viljan så tror jag att det nog går. Dock så tror jag att LCHF inte är bra hälsomässigt, kan int vara bra för kolesterolet å blodtrycket att äta massa fett..

2011-04-14 @ 14:44:34
URL: http://malinsvardag.papper.fi
Postat av: Liza - Mamma till Joline

Haha jag bor i leggings och tunikor. Längtar såå till sommaren så man kan ha på sig fladdriga klänningar :)



Hoppas ni har en fin dag



Kram

2011-04-14 @ 15:16:29
URL: http://lizagood.blogg.se/
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Jaaag veet! Jag har samma! Det är inte att man är tjock eller ngt utan HÖFTBENEN måste ha flyttats! Mina favvojeans går inte på, eller jo det gör dom men jag får knäppa dom med ett gummiband annars kan jag inte sitta ner! Det är såååå tråkigt! När skatteåtebäringen kommer ska jag shoppa nya jeans....



Men som du säger, Matilda är värd alla kilon i världen! Jag bryr mig inte om hur jag ser ut längre, jag har världens vackraste dotter som alla tittar på istället!

2011-04-14 @ 15:55:42
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Känner med dig, jag vill inte ens försöka trycka in mina tjocka lår i ett par jeans nu, dom passar inte ändå. Det får bli leggings här =)

2011-04-14 @ 19:41:27
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Linda

Tänk på att bäckenet luckras upp och höften blir bredare vid en graviditet, så även om man får bort en del kg på vågen så kanske inte jeansen passar ändå, tyvärr. Men visst är dom värt det, våra små underbara gullungar men ibland blir man lite frustrerad på kroppen.



Härligt med löpning, kämpa på!

2011-04-14 @ 22:02:11
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Malin & Prinsessan

Åh, vad tråkigt. Jag kommer inte heller i mina gamlja jeans än utan använder gravidjeansen vilket är supertråkigt! Men tänker kämpa på ett tag till och hoppas på att kroppen går tillbaka. Annars får jag nog helt enkelt köpa nya jeans i den nya storleken som sitter bättre. Så kanske det känns lite bättre igen..



Kram vännen!

2011-04-14 @ 22:08:13
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: isabella - mamma till Eira

jag vet PRECIS hur det känns. Usch jag mår så dåligt över mina kilon jag har kvar och höfterna som är gigantiska och magen som en enda stor bulldeg. Fyfan!

var och handlade baddräkt igår och ville bara sjunka genom marken. Kommer man någonsin kunna tycka om sin kropp igen?

gick ju också upp 18 kg med Eira och jag tyckte det mest bara var mage.. tjii fick jag...

2011-04-16 @ 20:24:50
URL: http://isabellaskrypin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skönt att komma ut och springa litegrann, särskilt när man behöver rensa huvudet och vila öronen en stund :)



Vi pratade faktiskt om höfterna efter en graviditet höromdagen jag och Crille, det vore ju som konstigt om de inte förändrats efter att någon passerat :D

2011-04-16 @ 21:09:15
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0