Som förbytt!

Alltså jag vet inte vad som har tagit åt vår tjej, hon är helt som förbytt vår Tindra, det är så jag funderar vem som har bytt bebis med oss...

Hon är inte alls sig lik, det började smått i helgen med att hon steg upp tidigare än hon brukar, men för övrigt var det bra, men från igår är hon som förbytt, hon stiger upp klockan 6 och somnar ej om så hon får mat och sen powernappar hon en stund, men sen är det inte alls som vanligt, hon gnäller, gnäller och gnäller, hon sover inte ute heller utan skriker och gnäller... Igår lyckades jag efter många om och men få henne att somna i vagnen ute efter att jag hade haft upp henne ur vagnen längs vägen, där sov hon i 2,5 timme, det var allt hon sov under gårdagen...

Idag tycks det bli lika, jag bävar redan för när jag ska försöka få henne att sova, hon har total vägrat hittills, bara skriker och gnäller, jag var ute på förmiddagen 40 minuter med vagnen, hon sov de 20 första och sen har det varit gnäll, jag försökte sova med henne i vår säng, men inget hjälpte, så jag har gått runt, runt, runt i huset... Nu ska jag snart försöka få i henne mat igen och försöka då igen få henne att sova, hon är så himla trött men sova vill hon inte...

Har börjat fundera om det är tänderna som har börjat spöka eller vad det är, för äter som hon brukar gör hon absolut inte heller...

Men nog är hon världens bästa Tindra för det, men lite jobbigt är det allt när det bara är gnäll som gäller, men nog blir hon väl sig lik igen :)

Kommentarer
Postat av: Mia ☆

Märkligt, har samma upplevelse med Theo just nu... Trodde kanske han är i ett utvecklingssprång eller vad det heter, men nu har det hållt på i flera dagar. Han sover inte alls som vanligt, och äter lite och ofta.



Vi får hoppas att gnällandet är övergående! =)

2011-04-19 @ 13:43:23
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Linda

Låter nog som om det skulle kunna vara tänder på kommande. Hoppas hon blir sig själv snart igen.

2011-04-19 @ 14:14:17
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Jag hade liknande "problem" med min lilla tjej (född 3 dec) för några veckor sen. Hon var allmänt missnöjd, åt dåligt, vägrade att somna i sängen och vi fick bära omkring för att söva. Till slut kände jag att min rygg inte orkade mer och Lova fick dålig sömn. I samband när jag var till BVC frågade jag barnsköterskan vad det kunde bero på och vad jag ska göra för att få henne att sova på dagarna. Hon trodde att hon var i ett utvecklingssprång och tyckte att jag skulle prova lägga ner henne i sängen och låta henne vara tills hon somnar. Jag har alltid varit lite emot att dom små ska få gråta sig till sömns, men det var ju det hon gjorde i famnen också. Så det fick bli så. Jag la henne i sängen, slog på en timer (bara för att se hur länge hon skulle skrika då det kan kännas som en evighet) och läste en tidning. En gång var hon missnöjd i 14 minuter innan hon somnade, efter det har det bara blivit bättre och bättre. Nu kommer hon själv till ro i sängen och jag upplever att hon är mer utvilad efter sina sovstunder. Humöret blev också bättre, även om det var lite kinkigt någon vecka och vi inte riktigt kände igen henne.

2011-04-19 @ 14:43:47
Postat av: Malin- mamma till Arvid

Hej! När Arvid var knappt fyra månader blev han likadan, ville INTE sova på dagen. Skrek så fort man la ner honom o skulle endast bli buren upprätt hela tiden. Någon sa då till mig att de e för att dom upptäckt att de finns en stor värld omkring dem som dom inte vill missa. Man kan ju missa massa kul när man sover! hihi.. Iaf höll de i sig i tre veckor ungefär, fast två var riktigt jobbiga! Hoppas att lilla Tindra inser snart att välden finns kvar när hon vaknar... =) Kram

2011-04-19 @ 15:27:31
Postat av: Pernilla - Mamma till Nova

Annars kan det ju vara tillväxtperioden dom har runt 4 månader.. Nova hade sin för ca 1 vecka sen, hon var precis som du beskriver att Tindra är.. Jag misstänkte också tänder, men ännu har inget synts..

Nova var knarrig och gnällig i 3-4 dygn, sen kom våran glada bebis tillbaka igen :)

Hoppas det vänder snart.

2011-04-19 @ 15:55:17
URL: http://pernillanivetju.blogg.se/
Postat av: teddy

Hallå sötisar.

Har precis haft exakt likadant hemma med Anelia. Hur gammal är Tindra exakt?

Våran är 19 veckor och har haft något utvecklingssprång. Varit döööögnllig, matvägrat och sovit som en kratta.

Igår kom så den soliga Anelia tillbaka och idag rullar hon helt plötsligt omkring.... awwww.

Håll ut. Det väder.

kram på er sötingar

2011-04-19 @ 19:54:52
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi har samma "stämning" här hemma, tror jag snart får skavsår i öronen av allt gnäll :D Hon vill bara vara i famnen hela, hela tiden. Det var lite svårt då jag skulle flyttstäda åt min pappa igår..Aningens frusterarande! Dock kan det ju bara bli bättre nu känns det som ;)



Men kombinationen lite sömn och gnällig bebis gör mig så sjukt lättirriterad, så jag hoppas det går om snart :)



Sv: Jag frågade min BM hur länge jag skulle vänta innan jag började springa igen, och hon sa att jag skulle känna efter, känns det bra så är det bra :) Och det var ändå en månad sen, så det ska inte vara någon fara :) Jag kombinerar dock med träning av de inre musklerna fortfarande, känns som att det inte kan skada :)



Om det inte blir bättre med gröten så provar vi nog välling ist :) Tack för tipset! kram

2011-04-20 @ 11:04:24
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0