Någon gång?!?

Vissa morgon, som nu imorse så frågade eller sa jag åt Tom, kan inte Tindra en morgon sova lite längre, bara en morgon så man skulle få sova lite längre?

Genast jag har sagt det, tar jag tillbaka det och blir tyst en stund och säger;
Hon får nog gärna vakna denhär tiden ändå, hon har ju sovit natten igenom så då kan vi nog med gott samvete stiga upp lite före sju varje morgon...
Vi får ju helt enkelt skylla oss själva om vi inte går och lägger oss i tid och är trött sen på morgonen när Tindra slår upp sina ögon strax vid sju...

För när jag tänker efter så stiger jag nog hellre upp tidigt än sent om jag fått sova hela natten, man hinner också med mycket mera och då är man ju trött på kvällen och går och sover i tid och är pigg när Tindra vaknar och en ny dag tar vid...

Det om det, nu är klockan strax halv nio och vi ska så småningom börja ställa oss klara för att åka till stan, men först ska ju Tindra få lite mat i sig och idag är Tom hemma så han får mata henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0