Gammal barnmat!

I söndags var Tom en sväng till Citymarket (en stor affärskedja i Finland), de hade specialpris på Pampers blöjor, så vi passade på att köpa hem några paket :)
På samma gång tänkte han att han tar en låda med babysemper 1, de hade 1,5 låda kvar i affären, så han tog den ena. Desto mera tänkte vi inte på det...

Igår när jag tittade igenom hur mycket babysemper vi har hem, tyckte jag att det var något konstigt med siffrorna på babysempern som Tom hade handlat hem igår, när jag tog en närmare titt ser jag att det står bäst före 16.3.2011, jag tänker vad sjutton är detta...

Tittar igen och det står fortfarande 16.3.2011 på alla 18 stycken som han köpte... De har 3 veckor gammal barnmat kvar i hyllorna, hur sjutton är det möjligt???
Det var nog tur att vi inte hade helt slut på babysemper 1:or igår, inte vill man ju ge 3 veckor gammal ersättning åt ett barn!!!

När jag igår kväll åkte tillbaka med dem till Citymarket, ringde de till avdelning från Info och sa att det kommit in för gamla babysemper 1:or att de skulle kolla på avdelningen så det inte finns kvar av dem,
när hon sen skulle ge tillbaka mina pengar, ber hon VÄLDIGT tyst om ursäkt och kollar bara ner i golvet! En ordentlig ursäkt hade man ju nog väntat sig att man skulle få, men det var nu knappt man hörde att hon bad om ursäkt heller och inte såg hon en i ögonen heller...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hur kan det vara möjligt, hemska saker! Ja en ordentlig ursäkt skulle ju ha varit trevligt!

2011-04-05 @ 12:00:06
URL: http://sandra-alwaysandforever.blogspot.com
Postat av: Malin & Prinsessan

Men fy. Nej gammal mat är ju det sista man vill ge de små liven!!



Jolies feber börjar ge med sig nu. Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu..



Kramar!

2011-04-05 @ 13:34:51
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

men jösses. fy! sånt får ju inte hända!

2011-04-05 @ 16:01:37
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: isabella - mamma till Eira

nej men usch! Nu blir jag nojig måste kolla våran babysemp. (dock är den köpt på Maxi där jag jobbar och vet att det har bra datumkoll)



Vart bor ni nånstans?

2011-04-06 @ 21:35:32
URL: http://isabellaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0