En grej!

En grej som jag har väldigt svårt med och som verkligen är svårt sen man fått barn är att komma i tid till saker och sånt...
Jag HATAR att komma för sent, jag vill helst vara 5-10 minuter på förhand om jag har bokat tid någonstans, om det är mindre än 5 minuter före tiden blir jag himla stressad och förklarar det som om jag är sen...

Detta dilemma blev ju inte bättre sen man fick barn, det blev tusen gånger värre, för när man ska iväg någonstans med en liten en kan det ju hända lite saker på vägen som fördröjer det hela, som t.ex. krångel med maten, kakkablöja, kräks, byte av kläder m.m

Så nu när man har en liten en så gäller det att planera så man hinner i tid, tänka bakåt i huvudet hur länge det brukat ta att göra det och det och sätta till ett par minuter, ja, jag vet jag är helt blåst!
Men jag gillar inte att komma för sent!

Idag kom vi ju prick 8 till fysion och tror ni jag hade lite spader! Men men, det är sånt som händer :)

Förövrigt så har jag ännu *peppar peppar* hunnit itid till annat sen Tindra kom, men nog kommer den dagen när vi är försenade, det vet jag, men ännu har det gått bra...

Detta inlägg var nu en ganska stor parentes, menmen, kan vara skoj att blicka tillbaka om nått år :P

Kommentarer
Postat av: jessica

jag känner exakt som dig, men vi har med hunnit i tid till allt, tror dock det kommer blir svårare nu när casper ska börja mera med vanlig mat och mindre ersättning, man vet hur lång tid det tar att ge flaskan men inte hur lång tid det tar att äta en portion gröt, men det löser sig säkert : )

2011-04-06 @ 08:16:35
URL: http://jeshaf.blogg.se/
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Jag är likadan! Det är helt sjukt svårt att komma i tid. Ibland blir man bara så trött! Å närm

À

2011-04-06 @ 23:03:55
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: malin

Ja eller hur!! Det är ju i princip helt omöjligt att komma i tid hahaha. Galet!

2011-04-07 @ 13:32:45
URL: http://malinfaltz.blogspot.com
Postat av: Hanna

Haha, jag är likadan! Dock har jag börjat göra oss färdiga i god tid innan vi ska iväg, så nu kommer vi tidigt till allt istället :D



Sv: Ska lägga upp beskrivningarna senare, så då är det bara att sätta igång :)

2011-04-07 @ 16:54:04
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0