Babymassage!

Det är måndag idag och det betyder att vi har varit på babymassage idag :)
Skoj var det, men Tindra var inte på så väldans bra humör, hon hade sovit dåligt och ätit dåligt före, så det satte minsann sina spår!

Vi hade idag armar, ben, mage och bröst, Tindra trivs när man masserar henne det märks :)
Vi har börjat få in en rutin att vi masserar henne på kvällen före det är pyjamasdags, så hon får ligga nakenfis så länge jag masserar och det tycker hon om och hon är lugnare när hon ska läggas för natten!

Idag fick hon fnatt efter babymassagen, jag vet inte om hon var övertrött eller vad tusan som tog åt henne, hon sov på vägen hem och när jag kom hem satte jag henne som vanligt i vagnen, men nej ser ni, där skulle hon inte vara, hon gallskrek, så jag tog in henne och lade henne i sängen, nej där skulle hon inte heller vara, suck tänkte jag och gick och gjorde mat åt mig mellan varven...
Satte henne i vagnen inne och skuffade under tiden som jag åt, men nej, det gick inte heller... suck igen!
Jag värmer mat åt henne och byter på henne, hon äter men gnälligt, jag klär på henne kläderna igen och sätter henne i vagnen och går ut med henne, hon börjar gallskrika som aldrig förr,
jag blir tvungen att ta upp henne en bit hemifrån för hon slutar inte gallskrika, så jag håller henne i famnen 10 minuter och hon lugnar slutligen ner sig och när jag sätter henne i vagnen börjar hon skrika igen, men jag lyckas få tyst på henne genom att vagga vagnen fram och tillbaka och till sist somnar hon och har nu sovit en halvtimme...
Men jag vågade aldrig gå någon lång sträcka, så jag svängde om och gick hem de 300 metrarna som jag hade hunnit...

Så nu ska vi se då om hon sover en stund eller om det blir skrikkalas här ännu en sväng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0