Tisdag

Nu har jag tagit två tabletter av den hemska blodtrycksmedicinen...
Huvudvärk har jag fått av dem och känner mig lite yr nu också...
Men det var biverkningar som kunde komma sa de innan...
skoj, eller så inte...

För typ 2-3 år sen var jag en människa som kunde äta mediciner och när jag kände minsta antydan till huvudvärk, illamående eller något annat så tog jag en tablett och det var fine... Inte så att jag var beroende eller något, utan det var bara så att jag tog en tablett när jag började känna något... det är ju så enkelt det eller hur?
Konstig människa!

Men sen kom jag på andra tankar, tack vare min man som påpekade åt mig att jag tar tabletter genast det är något galet, och jag sa att nej det gör jag inte. Men under en tid kollade jag upp mig själv och kom till att han hade naturligtvis alldeles rätt!
Så jag skärpte till mig och nu tar jag knappt några tabletter alls, jag försöker att vara utan för jag gillar inte tabletter, får jag huvudvärk försöker jag få bort den utan tabletter, mår jag illa står jag ut en stund och försöker tänka på annat...
Och jag måste erkänna jag är stolt över mig själv :) Har inte tagit en enda tablett under graviditeten, inte ens när jag var sjuk, fastän rådgivningstanten sa att jag får ta panadol, men nej, jag vill inget ha!
Och det har gått hur bra som helst!

Men nu, nu på slutet måste jag igen infinna mig i att ta tabletter och jag hatar det, jag gillar det inte alls, men nu får jag finna mig i det helt enkelt och hoppas på att jag inte behöver ta dem så många dagar.... Det är inte roligt att få huvudvärk av dessa tabletter eller bli yr heller för den delen...


Ja, ja, detta var en parentes, det var ju tisdag jag hade i rubriken och inte tabletter!
Men denna tisdag innehåller inget intressant, jag kommer vara hemma och vila och sy lite på tavlan som det minsann går framåt med och sen bara vara och njuta och försöka tänka positivt mellan varven!

Hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Se det positiva med tabletterna; de sänker förhoppningsvis ditt blodtryck :) Men hon sku nog få börja komma ut snart :)

Här packar jag för fullt och det kan inte finnas nååågot tråååkigare. Dessutom har jag packat ner kaffebryggaren så inget kaff får jag heller.. :( Bara uuuslihejtre! :P Nåja nu ska ja int tala om me, utan om te.. :) Int för att ja veit va ja ska sej om te heller :) Äääh nu svammlar ja FÖR JA ORK INT pack, å int ork ja skriv på högsvensk helder... Ne, jär kan vi int bo resten åv livi, nu måst fortsäta. Varsågod, jär fick du en onödig kommentar/roman. :)

2010-11-23 @ 10:01:48
Postat av: em

Ha en bra dag du också! Det är ju nödvändigt ibland med tabletter även om det inte är kul.

2010-11-23 @ 10:31:14
URL: http://ettansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0