En rolig kommentar av mig

Detta måste jag bara skriva ner för att sedan minnas att jag faktiskt har sagt detta.
Är lite småroligt om man känner människorna kring detta :)

Alltså min svärfar har en liten ölmage som man säger inte så liten heller och den är stenskarp, när jag blev gravid trodde inte mannen min att jag skulle komma ens i närheten av hans ölmage.
Men nu kan vi gott konstatera att jag nog slår honom med hästlängder nästan!

Men det som tar priset är mitt uttryck som jag kom med i söndags efter att vi hade firat hans farsdag, när vi kommer hem säger jag till mannen
- visst har din pappa magrat (gått ner i vikt)?
(mannen min börjar gapskratta)
Jag säger igen
- men visst har han gjort det? Jag tycker inte alls att hans ölmage är lika stor längre, han har säkert magrat! Skjortan var inte alls lika spänd som den brukar vara...
(detta slutar med att vi båda viker oss dubbelt av skratt)

Oj, jisses så man kan få en annan uppfattning om allting som gravid, men jag är fortfarande bombsäker på att han har gått ner i vikt, för sådär liten kula har han inte haft, så ikväll när vi åker dit så ska den mannen, min svärfar, få stiga på vågen och upp mot bevis om jag har rätt eller ej...

Försökte hitta en bild men har inte hittat någon bra profil bild av svärvar min, denna får duga...



Kommentarer
Postat av: teddy

Hahaha nu sitter ju jag ocks gapflabbar här hemma.

Man tror ju att alla andra magrat och att man själv är precis som man var innan.

Då brukar jag gå tillbaka i arkivet och spana in kort på från vecka 20 eller så.

Då var kulan sååååå liten.

Och nu: Le Grande!!!

Tur att vi snart "magrar" vi också :)

Ska bli skönt på sommaren att få ha kjolar utan resor på :)



kram kram

2010-11-18 @ 15:09:19
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaa äntligen! Känns helt overkligt att man snart har den lilla här =) Känner ju av sammandragningar mer och mer.



Ja jag tror nog att jag är redo. Vet ju inte riktigt vad jag ska förvänta mig har ju aldrig gjort det förut men jag ser framemot de..



Hur har du de då? =)

Kram

2010-11-18 @ 18:33:40
URL: http://elinsbebis.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 33

Hahah, vad härlig du är!! :D Leksakslådan är från Ellos, är suuupernöjd! Kram

2010-11-18 @ 19:29:41
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0