Sista veckan...

Då har sista veckan semester börjat, det känns inte alls bra, vill ha mera semester.... Jag har mått så bra nu när jag har fått ha semester, inte har jag varit stressad och haft sjuk mage eller högt blodtryck...
Kan ju gissa hur det blir sen när jag återvänder till jobbet igen, men det tar vi då, en dag i taget bara...

Ifall jag kan jobba ända fram till mammaledigheten så är det endast 12 veckor kvar att jobba sen, så det känns ju bättre att veta det!
Sen väntar långledigt :)

Hur länge kommer ni vara hemma på mammaledigt? Hur fungerar det i t.ex Sverige? Vet att det skiljer ganska mycket från Finland skulle jag tror. Berätta gärna :)

Kommentarer
Postat av: em

I Sverige har man rätt till 480 föräldralediga dagar per barn. Ersättningen beror på din inkomst innan ledigheten. 60 dagar är reserverade för varje förälder (om man har gemensam vårdnad), resten delas efter behag. Dagarna går att ta ut som man vill, tills barnet fyller 8 år ungefär. Jag kommer troligen vara hemma ungefär 1 år och 3 månader.

2010-07-25 @ 20:46:52
URL: http://ettansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0