Graviditetslista :)

Hittade denna lista på  Annacondas blogg!



Jag fick reda på att jag var gravid:
29 Mars 2010

Såhär fick jag reda på det:
Tog ett graviditetstest på morgonen och sen ett till :)

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Sprang in till sovrummet och väckte min älskling och berättade :)

Jag tror det kommer att bli:
Har haft på känn att det är en liten tjej som vi får...:) Förra veckans ultra visade vad vi väntar!

Det här undviker jag att äta och dricka:
Försöker att inte äta sådant som vi inte får äta, men salmiak åt jag en hel del när jag mådde som värst i början, men nu har jag minskat betydligt på det :)

Lukter som jag inte klarade av i början:
Röklukt när någon röker har jag inte riktigt kunnat med, har haft besvärligt när svärfar röker, går alltid en bit ifrån då :) Allting luktar och doftar tusen gånger värre nu när jag är gravid, i början gillade jag det inte alls... Ariel tvättmedel kan jag inte alls med heller och vissa matlukter...

Följande små egenheter jag fått:
Vet inte om jag har fått något sådan ännu :P

Första gången det rörde sig i magen:
Kände fjärilssprattel första gången i vecka 16 tror jag det var, men regelbundet har bebisen börjat sparka i slutet av vecka 19...

Första gången det började sparka ordentligt:
Varje kväll är det livat i magen, två gånger har det sparkat till riktigt ordentligt, men jag har inte haft handen på magen så jag har känt dem på det sättet, väntar bara på att de kraftiga sparkarna ska bli så "hårda" att mannen också känner av dem :)

Såhär kändes de första sparkarna:
Första gången blev jag chockad över vad det var, men sen slog det mig att det är bebisen som har börjat göra sig märkbar :) vilken underbar känsla :) ibland uppfattar jag att det är lite obehagligt, speciellt före man ska sova och ligger helt stilla, men nog är det en underbar känsla iaf :)

Musik jag spelar för bebisen i magen:
Har egentligen inte spelat någon musik för bebisen i magen, men när jag återvänder till jobbet så ska den nog få höra på radio varje dag :)

Magen började synas:
Ganska tidigt började det nog synas, i vecka 12-13 någongång...

Såhär kände jag vid ultraljudet:
En hel del känslor kom över en på samma gång, det var lättnad över att få se bebisen i magen och att den mår bra och allt ser bra ut :) kärlek, kärlek och ännu mera kärlek :) en förundran över att en bebis finns i magen och en hel massa andra känslor!

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Helt fantastiskt, äntligen fick man höra hjärtatslå, som man hade väntat :)

De första mammakläderna var:
Linne byxor som man kan ha hellånga och som capri, sen köte jag capri och ett par till linnebyxor :)

Mina favoritmammakläder:
Linnebyxorna :) mammakläder är så bekväma så jag vet inte hur man ska kunna börja använda annat sen...


Där var min lista :)

Gör en du också och lämna kommentar att du har gjort det så jag hittar den och får läsa :)

Ha en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid ♥

Roligt att få ta del av din lista också! :-)



Oh yes jag njuter till fullo! :-) Hoppas du har det bra! kramen

2010-07-20 @ 11:52:43
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Jessica

lakrits är ju inte farligt att äta :)

2010-07-20 @ 21:26:22
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Emelie - 17år & en bebis i magen.

svar: tack :D

2010-07-20 @ 22:26:17
URL: http://nilsonee.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för din kommentar, jag hoppas också han hittar hem snart...

Håller med dig att HUR ska man någonsin använda något annat än mammakläder sen? =)

2010-07-20 @ 23:22:11
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com
Postat av: Anna-Gravid♥

Haha ja tänk om man ädå slapp humörsvängningarna! Men på sätt och vis hör dom väl till! ;-)



Männen våra får helt enkelt stå ut! Dom har det ganska så lindrigt ändå dom!



kram

2010-07-21 @ 22:19:13
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0