Svårt!

En sak som jag tycker är väldigt svårt nu när det blir varmt är vad man ska sätta för kläder på Tindra, ska hon sova inne eller ute?
När man googlar och tittar i forum hur andra har gjort och tycker, så kommer det bara upp miljoner svar om hur kallt det får vara när man sätter ut dom, men det står aldrig hur varmt det får vara och sånt, bara vinter, vinter, vinter...

Nu är det lika varmt inne som ute, så hur gör man då?
Vi har en luftvärmepump som gör det kallare här inne, men vi har inte haft på den så mycket nu när Tindra är mest på golvet och leker och den blåser nu in i hennes rum direkt så vi skulle behöva flytta Tindra och sova i andra rummet nu... Så nu ligger hon ute och sover, i skuggan intill huset i kortärmat och tunn tunna byxor med alla vädringsluckor öppna och endast insektsnät över...
Vi testar detta idag och så ser vi hur det blir imorgon...

Hur gör ni?

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Tycker också att det där är svårt att veta!



När dom sover ute så är det ju bara att man känner på dom...om dom är varma eller kalla..Till slut "lär" man sig nog!



Kram

2011-06-07 @ 10:30:51
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: carro

ja de där är jättesvårt. Alex får sova inne nu för solen ligger på hela dagen på baksidan så det är stekhett så där vill jag inte ha honom. och på framsidan ut mot gatan vågar jag inte. Har inget bra sätt att ha koll på honom där...

2011-06-07 @ 15:27:31
URL: http://lifeisjust.blogg.se/
Postat av: carro

ja de där är jättesvårt. Alex får sova inne nu för solen ligger på hela dagen på baksidan så det är stekhett så där vill jag inte ha honom. och på framsidan ut mot gatan vågar jag inte. Har inget bra sätt att ha koll på honom där...

2011-06-07 @ 17:21:45
URL: http://lifeisjust.blogg.se/
Postat av: Lina

Här har vi nog bara kört med shorts å en kortärmad body. Ingen mössa eller täcke eller nåt. Bara rätt ner i vagnen å myggnätet över. Funderade ett tag på att bara ha honom i blöjan å de sku säkert ha gått alldeles utmärkt för han va nog svettig då han kom in. Här va de väl typ kring 25-27 grader när han sov.

2011-06-07 @ 20:18:02
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Jag har inte tänkt så mycket på det, mer tänkt att: ok jag går i kortärmat idag trots att det blåser, då kan matilda ha kortärmat på sig i vagnen där det inte blåser. Igår hade jag till och med bara en body på henne. Å solhatt såklart! Man får ju prova sig fram!



Förstår dig att du vill ha lösen på bloggen! Då får du inboxa mig på FB ;) så att jag kan fortsätta läsa!



Kram från oss!!

2011-06-07 @ 21:00:10
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Sandra

Lägg en termometer i vagnen, då har du koll på hur varmt det blir i vagnen. Det finns trådlösa med en dosa som du lägger i vagnen och den andra kan du ha med dig vart du än går :)

2011-06-08 @ 20:24:00
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0