Ett tag framöver!

Det känns som om jag har broccoli, blomkål, potatis och morot upp till öronen... Tycker jag inte gjort annat än att koka och mixa barnmat den senaste veckan!
Ibörjan av förra veckan så gjorde jag förmiddagsmaten åt Tindra, det blev mat för nästan en månad framåt, igår kväll så började jag dona på med eftermiddagsmålet och hoho, det blev också mat för nästan en månad framåt!

Så nu tar jag en paus för barnmatslagandet, för nu har vi en tid igen, det är jobbigt och tidskrävande att göra egen barnmat, men det är värt allt slit sen när man ger maten åt Tindra och man ser att hon gillar den och uppskattar den! :) Då känns det inte lika tungt längre!

Jag har den ovanan att när jag börjar göra barnmaten så kan jag inte bara göra en rätt i gången utan jag måste ha alla plattor på spisen i gång och en massa olika och på det sättet blir det ju krävande och köket ser ut som en bombnedslag sen när det är klart! haha!

Köpes mat går fortfarande inte hem hos Tindra, ibland skulle det vara bra om hon åt den också, som när vi ska på vår minisemester, hur sjutton gör vi då liksom?!?

Kommentarer
Postat av: Lina

Vet inte hur du gör din barnmat men i början när sonen bara åt mindre portioner så koka jag alltid potatis, batat, blomkål, broccoli, morot, palsternacka, kött m.m. skillt för sig å fryste in dem i isbitsformar. När de hade frusit till flytta ja dem sen i olika minigrip påsar. Sen va de enkelt att variera maten, bara plocka ihop olika bitar å värma upp i mikron. På så sätt fick man enkelt variation i maten...potatis, blomkål å morot en dag, broccoli, batat å palsternacka en annan osv. Inte alls jobbigt :)

2011-07-11 @ 11:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0