Lördag!

Det blev ingen Ikea resa till Haparanda idag, arrangörerna fick inte ihop tillräckligt med folk, tyvärr :( Men inte gör det något, vi får sikta på en resa längre fram istället och hoppas att den blir av! Skulle behöva ett par saker från ikea, men det kan vänta lite ännu!

Så idag, när Tindra har ätit nästa mål mat, packar jag oss i bilen och plockar upp mamma/mommo på halva vägen och åker vidare till grannstaden för att shoppa :) Främst ska jag shoppa saker åt Tindra, vi har inga kläder i hennes nästa storlek och sommarkläder har kommit ut i butikerna, så jag vill nog ha nått sånt åt henne så länge det finns :)

Mannen jobbar, så det passar utmärkt att shoppa idag och vädret är trist, så det kan inte bli så mycket bättre :)

Nu ska jag gå och förbereda smakportionen åt Tindra, det blir morot och potatis idag också, få se vad hon säger idag!

Kommentarer
Postat av: Eva - Kakkakaffe

Jag vet inte. Kanske har ni hunnit köpa stol redan, men har inte hunnit svara dig om stokkestolen så jag gör det här.



Plus:

Stabil. Ergonomisk - barnet har fotstöd som kan ställas hela tiden enligt hur det växer. Barnet sitter bra i den. Långvarig - mina kusiner har använt dem ända till 8-9 års ålder. Håller för en vuxen.



Minus:

Något svår att rengöra - speciellt om man inte orkar torka av den efter varje måltid. Ganska stor - ifall man inte har så mycket utrymme. Priset, kanske.



Vi har inte haft någon dyna. Har funkat bra med en handduk som man virat runt bebisen och sen har den varit enkel att kasta i tvätten. Båge har vi haft. Träbågen är ju utbytt mot en plastbåge på de nya stolarna och ska göra att det är ännu svårare att ta sig ur stolen. Träbågen är enligt mitt tycke ändå snyggare och fyllde också sin funktion.



Vad mera? Jag tycker bäst om stolarna för den långa användningstiden och för att barnen sitter bra vid bordet enligt ålder. Vi har flera bekanta som låter barnen sitta på vanliga stolar - funkar också helt okej men hakan sitter ju fast vid bordet då och det blir mer klott. Det är vad jag tycker.

2011-04-02 @ 09:22:23
URL: http://kakkakaffe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0