Familjeförberedelsekurs del 3

Ikväll har vi då varit på sista delen i familjeförberedelsekursen, det är bara BB-besöket kvar...
Det handlade idag och första tiden efter förlossningen och bebisen skötsel, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, allt detdär går de igenom på BB och efter hand lär man sig....

Inte kommer jag då att komma ihåg en månad efter att jag har fött vad vi gick igenom idag...
Allting till bebisen har man nästan skaffat redan, så det var nog inget nytt på tapeten...

Det som man kommer ha nytta av från hela denna kurs är nog när man får besöka BB...
Nästa lördag är det dags för det :)

Vad har ni tyckt som har gått dessa kurser? bu och bä?

Kommentarer
Postat av: Anna-Gravid

Gud va fint det blivit här! Va duktig du är!



Ja nu är det nära..kan inte förstå att jag måste längta minst 3-7 veckor till!!



Kramen

2010-09-14 @ 21:48:38
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Maria

Fin ny design!

Hoppas du mår bättre och kan sova om nätterna nu.

2010-09-14 @ 21:51:28
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com
Postat av: Jessica - blivande mamma till vårat mirakel

Godmorgon... Jasså, ni får tillgång till att besöka förlossning eller bb på era kurser... Det har tyvärr inte vi tillgång till.. Utan vi får fixa de på egen hand och eftersom gfötebors alla sjukhus är ÖVERBELASTADE så får man endast hålla till i aulan och ha som en föreläsning..

Men igår va vi i varberg och fick besöka hela avdelningen... Mycket intressant.. Men jag gick där ifrån med en konstig känsla.... En känsla av irritation och lite ja vet inte..,. Nu vill jag bara att bebben skall kommma ut till oss och så går man runt på en avdelning och den kan komma när som.. Har liksom tröttnat på allt prat om förberedelser hit och dit.. har nog blivigt tråkig.. Vill bara ha BEBIS =) hahahah...



Föräldrarkursen tycker jag va sådär.. roligt att träffa andra mammor och pappor.. men mycket visste man som sagt innan..



Trevlig onsdag

2010-09-15 @ 07:16:38
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Johanna - mamma till Leia

Vi gick och jag lärde mig inget som jag inte redan läst i en bok jag lånat på bibblan. Inte alltför givande alltså. Vi pratade inte om barns skötsel eller liknande. Bara om våra tankar och om förlossningen.

2010-09-18 @ 22:20:58
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0