Gäller att njuta!

Vi har velat fram och tillbaka och hit och dit, men igår tog vi det slutgiltiga beslutet om när jag ska återgå till jobbet! Det känns skönt att ha tagit det beslutet och nu får jag njuta till max av denna tid som är kvar!

Önskar jag skulle kunna vara hemma 3 år, men det går nog tyvärr inte :( Så det är nog bara att återgå till jobbet! Funderade länge på om jag ska jobba hemifrån till en början, men vi skippar det.

Så jag börjar jobba i november, men börjar lugnt med 50 % den månaden, december jobbar jag 75-80 % och sen från januari 100 %...
Tom kommer att ta sin pappamånad från början av november och 6 veckor framåt, så Tindra ska i dagvård någongång i december blir det då...

Så nu skulle vi få fylla i ansökningarna då också...

Nu ska jag njuta av sommaren och hösten till fullo, det är endast 5 månader kvar av hemmamamma livet, åh vad det kommer vara jobbigt att lämna Tindra i dagvård, det kommer inte bli lätt, menmen så är livet, vi får mysa på helgerna och kvällarna och ta igen vad vi missat :)


Kommentarer
Postat av: teddy

Hejsan vännen.

Jag förstår att det är tungt att tänka på jobbet man tycker ju att man precis hra blivit mammaledig ju. Tiden går verkligen såååå fort.

Har också börjat att tänka i de banorna.

Hur små kan man lämna de på dagvård hos er?

rullar också för det mesta runt runt här hemma men hon kan svänga runt sin kropp och hamna åt ett annat håll. Dock blir hon också frustrerad när hon inte förstår hur hon ska komma fram, men de små liven kommer nog på det så småningom.

Vill önska er en fortsatt fin vecka.



kram ifrån oss

Anelia

2011-05-24 @ 19:00:57
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Zaynab

Vad himla fin bäbis du har! :D

2011-05-24 @ 20:28:01
URL: http://www.zaynabsblogg.se
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Skönt att ha det uppklarat ändå! Det gör nog att du kan slappna av och njuta mer av tiden fram tills dess. Jag går ju runt och velar och vet inte alls, eftersom jag sagt upp mig från mitt jobb, men ska nog komma fram till datum här också snart.



Tiden går ju som sagt så jäkla snabbt, helt galet - lilla tindra, redan 6 månader på måndag :D



Kram

2011-05-24 @ 21:09:06
URL: http://madeleines.se
Postat av: Malin & Prinsessan

Tack så mycket säger Jolie, hihi :)



Vad skönt nu när beslutet är taget. Så slipper du fundera på det och njuta till max av det som är kvar :) Även om det såklart är jobbigt förstår jag.



Kram!

2011-05-24 @ 21:23:36
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0