Tindra

Många bloggar har en liknande lista av något slag så jag måste ju göra en jag då å :)


Vad heter ditt barn?

Tindra Maria

När var du beräknad att föda?
3 December 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Det blev igångsättning 26.11.2010, ut kom hon 30.11.2010

Hur stor var barnet vid födseln?
2620 gram 47,5 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
Ja-a om man räknar från första insatta pillret med lite sammandragningar så blev det 4 dygn och 6 timmar = 102 timmar, sen blev det kejsarsnitt!

Tog du någon smärtlindring?
Blev ju inte det, men blev ju snittad och fick då ryggmärgsbedövning!

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, vi har hållit ihop sen november 2003

Tog ni reda på könet?
Vi kunde inte hålla oss, så ja :)

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Vi har/hade några namn som vi funderade på och så blev det Tindra, så vi har nog flera namn till syskon sen :)

Hade du en svår graviditet:
Nja, det var lite i perioder, man glömmer ju så lätt! Mådda illa nästan dygnet runt i 3-4 månader, aldrig så jag kastade upp, men illamående konstant, sen kom ju foglossningar där de sista 3 månaderna och för att inte tala om halsbrännan!

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
När Tindra var nyfödd och några veckor sa jag aldrig ett syskon, men sen när jag fick bearbeta den kämpiga förlossningen och bb tiden så jag vill nog ha syskon åt Tindra :)

Har du fått några bristningar?
Ja, jag var nog inte en av de lyckliga som slapp undan, kvar finns de och de kommer nog aldrig att gå bort, magen och vid sidorna av magen, men det är ju inte hela världen egentligen när man tänker efter, nog var det allt värt det :) Men lite störande är det, det sticker jag inte under stol med! No bikini for me!

Var du nervös inför förlossningen?
Mot slutet blev man ju nog nervös, man visste inte när det skulle hända, men sen när det helt plötsligt blev igångsättning så blev man skit skraj, men det gick över nog där första dagen...

Hade du några cravings?
Inte som jag kan komma på nu, man väntade och väntade att det skulle komma, men icke!

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag kunde verkligen inte tro att det var sant, hoppade jämfota och sprang in till sovrummet och väckte Tom :)

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Tog testet när jag var i vecka 4-5 någongång!

Hur mycket gick du upp i vikt?
Ca 17 kilo

Hur länge ammade du?
Jag delammade tills Tindra var 6 veckor och av det helammade jag 1 vecka.

Vem är barnet mest lik?
Som nyfödd var hon nog lik pappa Tom, nu är hon nog en blandning av oss båda skulle jag vilja säga :)

Vad är det bästa med att ha barn?
Att när hon ler så smälter ju bara mammahjärtat och man funderar hur det är möjligt att man kan älska någon så mycket och tänk att det är vi som har skapat henne, det är helt underbart!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Hmm, sämst och sämst, så kan man inte säga, men när hon panikskriker och inget hjälper då känner man sig lite hjälplös, men det går snabbt om, men inte kan jag komma på någon som är sämst inte...

Är ditt barn döpt?
Jo, 30 januari blev hon döpt.

Hur gammal är barnet nu?
Lite på 3 månader :)

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Hej!



Vår gårdag var bra! Shopping & familjemys för hela slanten blev det! Å en g Lundmyrplagg fick följa med hem! :) (vissar i bloggen sen)



IDag blir det dock lugnt..Förkylningen blv inte direkt bätte utav gårdagens flängande.



Hoppas att ni får en bra dag! :)



Förresten, rolig att läsa din lista å roligt att tapetsera kök! Får vi nån bild sen kankse? ;)

KRAM

2011-03-06 @ 11:47:16
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Michaela

Nej usch det är svårt att veta vilken sorts matstol man ska köpa... tripp trapp kan de ju använda länge förståss. Alla är väl bra på sitt sätt!! :)

2011-03-06 @ 13:15:45
URL: http://frun.papper.fi
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja mene ller hur! Jag har kikat på mysdressen på nätet men tänkt att "den drömmer jag nog bara om" då den till normapris kostar 600 men nu när det var halva priset slog vi till! :)

2011-03-06 @ 19:01:20
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0