Fuskar - vill ha er hjälp!

Det som jag, vi fuskar med mest här hemma så är maten, vet inte riktigt varför det är så, men så är det.
Det är inte det att jag inte tycker om att laga mat, för det gör jag, men det är fantasin på nya maträtter och pröva nytt som allt som ofta sätter stopp...

Nu om inte förr så borde vi skärpa till oss och sluta fuska, för när Tindra sen börjar snaja vad mat är så då är det ju inte riktigt bra om hennes föräldrar fuskar med maten eller hoppar över en måltid allt som oftast...

Så nu vill jag ha er hjälp, vad lagar ni för maträtter om dagarna? Berätta, berätta så jag får inspiration till att minska på fuskandet :)

Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Vi lagar mest vanlig husmankost! Tycker jag är allra godast :)



Kram vännen!

2011-03-01 @ 21:09:45
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Michaela

Nä usch, ja förstår dej/er verkligen om ni int alls orkade med det... Jag tycker att man int ska känna sej tvingad att hålla på med något man inte alls tycker om/ trivs med. För man lägger ändå ner så mycket tid på det. Själv har jag ändå tyckt att min amning har gått bra, har haft mycket mjölk från början. Men visst har det funnits gånger jag har önskat att pappan skulle fått ta över matandet . Har pumpat några gånger så han har fått ta flaskan iaf.

2011-03-01 @ 21:50:57
URL: http://frun.papper.fi
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Kan tipsa dig om maträtten vi åt igår. Enkel och supergod!



Kyckling & pasta!



Stek kycklingfilé (skuren i småbitar) tillsammans med finhackad lök, salt & peppra, ha i en burk creme fraiche med smak utav vitlök & parmesan & en skvätt grädde! (jag togäven lite extra vitlökspulver i).

Åt spagetti till!



Enkelt och gott om man gillar ingredienserna! :)

2011-03-02 @ 08:51:50
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lax är en av mina favoriter. Köper ofta en stor bit och delar i färdiga portioner som jag fryser in. Enkelt att tina och fräsa upp varsin bit i stekpannan. Eller så lagar jag hela filén i ugnen med t.ex cf och pesto på.



Soppor räcker ju till flere dagar, laxsoppa, köttsoppa, kycklingsoppa.



Eller en god gryta. Finns ju färdiga grytbitar bara att fräsa upp, tillsätta vatten, fond, grönsaker (rödvin :) ) och låta puttra tills köttet är mört och gott.



Wokade grönsaker med kyckling. Tillsätt bulgur eller couscous om man vill.



Googla runt lite, det finns massor med tips där ute, t.ex tasteline, pirkka, arla, matklubben m.fl och så olika bloggar förstås.

2011-03-02 @ 10:25:04
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Linda - Mamma till Anton

Lasagne (med keso i) supergott!

Kyckling i ugn, ibland med chilisås och ibland med rosmarin...varierar lite haha.

Lax i ugn med pesto på.

ibland något så tråkigt som korv haha.

Igår köttfärssås och spaghetti :)

2011-03-02 @ 17:33:39
URL: http://lillapindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0