Ett år sedan!

Idag, nästan exakt denna tid så tog jag ett graviditetstest och jag kunde nog aldrig tro sen när det kom två streck på stickan, tänkte är detta faktiskt på riktigt!

Jag kommer ihåg att jag låg vaken länge i sängen och väntade bara på att klockan skulle ringa och jag kunde stiga upp och göra testet, men jag orkade inte vänta så jag steg tyst upp för att inte väcka Tom och ni skulle veta vilket liv det blev när testet visade positivt :)

Tänk att det är ett år sedan dendär dagen, dagen då vi fick veta att du flyttat in, det var magiskt och helt underbart, men också väldigt skrämmande... man var jätte orolig och rädd för att det skulle sluta som sist med en ofostrig graviditet, man gick som på nålar tills man hade varit till gynekologen och fått bekräftat att du flyttat in, det var då man lite, lite kunde slappna av!

Nu är du snart fyra månader, imorgon närmare bestämt... så snabbt ett år har gått!


Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Tänk vilken underbar resa vi påbörjade när vi fick våra plus! :)

2011-03-29 @ 08:02:11
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Liza - Mamma till Joline

Vi "firar" snart också ett år sedan vi kissade plus :)

2011-03-29 @ 08:51:43
URL: http://lizagood.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hejsan! :)

Tack för din kommentar, nu fick jag en till blogg att läsa. Det är så roligt att läsa om hur andra har det som har barn i samma ålder! :)



Jag gick bara in och beställde från gobokens hemsida, och sedan fick jag hem första paketet som var gratis. 199kr/paket kostar det, det är svenska räkningar man får med hem så jag blev tvungen att skicka och fråga till kundtjänst vad dom har för iban/bic koder så jag kunde betala räkningen. Funkar hur bra som helst. :)

Tror både jag och dottern uppskattar paketen lika mycket, det är en väldigt trevlig bokklubb. Hoppas du lyckas få beställt goboken åt er också!

Postat av: Linda - Mamma till Anton

Haha, va gullig du är....smyga upp mitt i natten :)

Jag kundek nappt hålla mig heller och när testet väl visade positivt så tog jag några tester till för jag trodde det visade fel :P

Totalt 6 tester haha....!!

Sen trodde jag inte på det ändå och tyckte att det skulle vara så pinsamt på UL när dem skulle se att det inte va någon bebis i magen :P

Men där va en sån söööt liten krabat :)

ojoj blir gråtfärdig när jag tänker på det hihi



Jag hade tänkt vara mammaledig hela året :)

Ca 1 år med andra ord.

Du då?



2011-03-29 @ 10:48:35
URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tror dom alltid har så att man får välkomstpaketet gratis, om jag inte misstar mig! :) Jo det är bara att avbeställa om man inte vill ha ett paket, på goboken.se har men en s.kl "egen sida" där ser man vilka paket man fått och vilka som är på kommande, och där kan man lätt avbeställa!



Jasså, var någonstans bor ni då? :)

Postat av: Sandra

Jamen det var ju nära! :) Alltså du ser väldigt bekant ut, kanske jag har sett skymten av dig, någon stans någon gång? Var har du studerat?



Det börjar nog kännas vant att ha vår lilla tös att ta hand om, vi har fått in bra rutiner som passar oss bra. Och det blir ju bara roligare och roligare när man får mer tillbaka av henne desto äldre hon blir. Men visst kommer det tyngre dagar ibland då jag helst av allt skulle göra vad som helst föra att göra något annat än att vara mamma! :) Hur går det för dig då?

Postat av: Linda - Mamma till Anton

ja, det hade inte varit fel att va miljonär :)

Jag får dessutom ut typ halva min lön nu som mammaledig...vilket innbär..aldrig några pengar över.

Hade inte varit fel att va hemma i några år :)

2011-03-29 @ 13:25:45
URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hejj!! Tänk att det gått 1 år sen... :) Hur har ni det?? Ha Tindra börjat få smakisar??

2011-03-29 @ 14:26:05
URL: http://frun.papper.fi
Postat av: Mia ☆

Ja, den dagen man fick plusset var en underbar dag! Stort, härligt, skrämmande och fantastiskt =) Tiden går så fort!

2011-03-29 @ 14:51:44
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Sandra

Men det var nog lite ledsamt att lägga undan alla kläder, men samtidigt väldigt skönt!



Jag gick i yrkes, på kosmetolog. Blev färdig -08, tror jag om jag minns rätt! ;)



Vi vaknar runt 7-8, äter och busar, Alissa tar en kort tupplur på förmiddagen, vi äter, går ut med vagnen och sedan sover hon 3-4 timmar- till 16-tiden ungefär, sedan på kvällen så är hon vaken ända tills hon tar natten kring 20:00. Å så sover hon till 7, typ så ser vår dag ut på ett ungefär! :) Ni då? Sover Tindra bra på natten?



Ha en fortsatt bra dag! :)

Postat av: malin

Ja vilken resa det blev =)



Nej de vet inte vad det beror på att det inte vill läka. Less blir jag i alla fall.



Kram kram

2011-03-29 @ 17:25:23
URL: http://malinfaltz.blogspot.com
Postat av: isabella

ja tänk va tiden går fort! rätt som det är är dom ett år och man undrar vart tiden tog vägen?



mattan är från IKEA. när vi köpte den så skulle den tyvärr utgå från sortimentet men den kanske finns kvar i nån ikea butik. har du nära så kika in och kolla. Den är toppen!

2011-03-29 @ 23:14:33
URL: http://isabellaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0