En fundering

Nu har några av mina bloggvänner som jag fann under graviditeten lagt ner sina bloggar, jag tycker det är så himla synd, men vi ska fortsätta hålla kontakten på andra håll har vi bestämt :) Det är roligt med nya människor som har fått barn ungefär samtidigt även fastän de bor en bit bort och vi inte har träffats, man kan ändå bolla ideér och tankar!

Detta har ju såklart fått mig att fundera på detta med bloggandet och att sätta ut bilder på Tindra och berätta alltmöjligt om henne, ska man fortsätta eller ej... Ska man sätta lösenord på bloggen så bara de som vill får läsa och de som man har stiftat bekantskap med under graviditeten och så, eller ska man bara lägga ner allting...

Det finns så många för och nackdelar, på ett sätt är det bra och på ett annat sätt är det mindre bra eller inte alls bra... Jag vet bara att jag inte är en person som fyller i alla dessa fylla i böcker och inte är jag en människa heller som för privatdagbok, det är liksom inte min grej helt enkelt, det är därför jag har skrivit så mycket om Tindras utveckling här på bloggen just för att ha det någonstans och för att titta tillbaka på sen. Jag har även en förhoppning att skriva ut allt till en bok i något skede, har hört man kan göra det enkelt via blogg.se, men hur vet jag ej, ännu...
Jag är ganska så säker på att jag inte skulle skriva någon annanstans om Tindras utveckling om jag inte skulle göra det här, eller skulle jag det om jag inte alls hade börjat blogga? Det är en svår fråga att ta ställning till...

Hmm, det är nog så att jag får ta och fundera om jag ska sätta lösenord på eller ej, eller hur jag ska göra... Sätter man lösenord vet man ju vem som läser iaf... nu är det ju lite si som så med det...


Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline

Nä här är det barmark =D

2011-03-22 @ 19:58:16
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Den hon har på sig idag är från Kapp Ahl. Annars brukar jag köpa dregglisar på Babyproffsen som har 4 för 100 kr :)



Om du lösenordsskyddar bloggen så hoppas jag att jag är en av dom som får fortsätta läsa :)



Kram kram

2011-03-22 @ 21:53:58
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Glömde svara på tandfrågan :) Tanden har inte kommit upp något mer utan är fortfarande bara en liten pigg. Kan tydligen ta ganska lång tid innan det händer något mer när dom får så tidigt sa dom på BVC, men det är mest skönt!

2011-03-22 @ 21:55:40
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej vännen :-) Hur är allt med er?



Vi har tänkt köpa matsol åt henne ifrån Ikea, deras enkla version. Har en kompis som har den och så hade dom den på caféet som vi var på igår och den funkar alldeles utmärkt. Så den får de bli :-) Är inte så hemma på dessa barnstolar men aldrig hört något om en stolen :-) vilka funderar ni på?

2011-03-23 @ 07:26:23
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: malin

Har det hänt nåt som gör att du funderar så?



Ja snittet är fortfarande lite öppet, där de tog bort stygnet för några veckor sedan. Det ville inte läka ändå och så kom det ut fett från magen (trevligt) så nu har de satt på något som ska fräta bort det för så länge fettet är där kan det inte läka i hop. Ska dit och kolla i morgon igen.

2011-03-23 @ 11:14:01
URL: http://malinfaltz.blogspot.com
Postat av: teddy

Hej he vännen.

Så trist att vissa lagt ner sina bloggar men det är som du skriver lite si som så när det gäller privatlivet, speciellt nu när man fått barn.

Funderar också en massa kring det och skriver allt mer sällan märker jag.

Du bestämmer det som passar er.

Vi skickar kramar iaf.

kram kram

2011-03-23 @ 12:14:08
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Jessica

han väger 6690 och är 65 cm lång :D

2011-03-23 @ 12:25:27
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Hallåååå!



Ja, jag funderar på att lösenordskydda å kanske fortsätta, men jag vill samtidigt inte ha ngn press att behöva blogga. Men jag känner redan nu att jag saknar det, man tänker liksom "åh detta måste jag blogga om!" eller ja, ngt sånt. Men du blir den första att veta om jag ångrar mig å kör med lösenord! Å skaffar du lösen så måååste jag få det!!



Du frågade tidigare hur det går med Matilda å smakisarna! Det går toppen! Hon ÄLSKAR att äta. Vi kör med potatis å palsternacka å lite efterätt på det, ibland mango, ibland päron ibland katrinplommon. Katrinplommonen är favoriten! Å på kvällen får hon gröt, det är inte lika poppis, jag förstår henne jag avskyr gröt. Men det är bra om hon kan lära sig att äta det. Dom står ju sig så länge på!



NU i veckan ska vi testa på morot å päron! Hur går det själva? Gillar hon att äta?



Stoor kram!

2011-03-23 @ 20:01:30
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Ja du! Jag saknar redan bloggen så jag är inte långt från att sätta lösen på den å fortsätta med lite inlägg då å då! Tror nog att det får bli så! :) som du säger det är rätt skönt att kunna gä tillbaka å se vad som hänt! Jag r bara väldigt rädd för alla "fula gubbar å gummor" där ute. Men det kanske lösenordet sätter stopp för! Man vet ju så lite om internet.



Hur du än gör, så ska du göra det du tucker är rätt!



Stor kram från oss!!

2011-03-23 @ 22:30:17
Postat av: Hanna

Jag funderar också på bloggens vara eller icke vara..Inte ett lätt beslut även om det är en så pass "oviktig" grej :D

2011-03-24 @ 10:49:10
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0