Svar på frågestunden :)

Har fått några frågor så jag tänkte svara på dem nu då :)


Är jag från Sverige, men träffat någon finsk kille eller hur hamnade jag i Finland?:

Jag har inte alls någon anknytning till Sverige, jag är född och uppvuxen i Finland i Österbotten.
Bor gör jag nu med mannen i ett egnahemshus lite utanför en stad som heter Jakobstad.

Vet ni kön på ert kommande barn?:

Jo, vi vet nog könet, eller 100 % kan man ju aldrig vara, men det sägs vara en liten flicka som vi väntar, var ganska tydligt på bilderna från förra ultrat, men aldrig vet man :)

Vad har ni tänkt för namn och är ni överrens om namnen?:

Namn har vi nog funderat ut redan ett par styckna, men vi håller dem lite hemliga för tillfället, får se sedan när barnet kommer om det alls passar!

Hur mycket har du hittills gått upp i vikt under graviditeten?:

Förra veckan när jag kollade så låg det på 9,8 kg, så det lär nog bli mera här nu på slutet :)

Hur länge försökte ni bli med barn innan det gick vägen?:

Ja-a vi kunde konstatera snabbt att det inte bara händer på första gången man prövar, utan det skulle testas med ÄL-stickor och allt möjligt.. Vi började i månadsskiftet maj/juni i fjol (2009) och jag blev gravid första gången i början av oktober 2009, men det visade sig att det var en ofostrig graviditet, slutade då med piller för att få bort alla rester av fosterhinna och sådant (mådde ganska vidrigt en tid efteråt :()
Sen lyckades vi till slut i mars och nu är jag gravid i vecka 29 och barnet är minst sagt efterlängtad <3

Hur känner du/vi inför livet som blivande föräldrar?:

Det är en massa tankar som snurrar i huvudet för oss båda, kommer vi klara det, hur ska det gå och allt möjligt.
Men vi har varandra och vi vet att barn vill vi ha och man får helt enkelt lära sig efter hand med allting, varken jag eller mannen har haft mindre syskon, så vi har på så sätt aldrig skött barn.

Vi vet att det kommer finnas bra och dåliga dagar, dagar man är stressad till tusen och allt annat, men då måste man på nå sätt se framåt och kämpa på...

Nu längtar vi smått ihjäl oss efter vår bebis, men om 3 månader borde hon ju vara här <3

Kommentarer
Postat av: Anna-Gravid

Ja människokroppen är bra fiffig! :-)



Husvisningen gick bra...men även detta huset kändes aningens för litet. Så jakten går vidare helt enkelt! :-)



Har helgen din varit bra?



kram

2010-09-12 @ 17:42:51
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna-Gravid

Dom blev goda! :-)



Nu finns det ju mängder av smaker att göra..Men har du inget annt för dig nån dag så prova göra du med vet ja!

2010-09-12 @ 18:03:40
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Maria

Fortfarande under 10kg tycker jag är strongt, här blir det över 20 det är jag säker på.

Malajtårta är mandelbotten med en suuuupergod kräm på o därefter grädde. Hittade faktiskt ett liknande recept på nätet; http://kicki.fagotten.ac/recept/malajcake.htm - fast vi breder ett lager grädde ovanpå och därefter mandelflarn. Prova!

2010-09-12 @ 19:21:40
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com
Postat av: teddy

Godkväll tjejen.

Härligt att du svarar på lite frågor. Skoj med frågestund. Ni ska ju också få en liten flicka samma som vi :) Ska bli skoj att se om läkarna har rätt eller inte.

Hur som så spelar det ju ingen roll.

Köper ni mycket till en tös nu eller hur ska ni göra???



Önskar dig en fin kväll.

kramis på dig

2010-09-12 @ 21:50:33
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: sanne

Mysigt å läsa dina svar:) Ha en bra dag! Kram

2010-09-13 @ 19:45:28
URL: http://sanils.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0