Familjeförberedelsekurs 2

Igår var vi andra gången på familjeförberedelsekursen,
det handlade denna gång om amning och att bröst är bäst...

Jag har inte alls satt mig i det här med amning något ännu, det känns på något sätt väldigt avlägset,
Fick en del nyttig information igår, men frågan är kommer man ihåg det sen om 3 månader, knappast!

Vi tar det som det kommer sen, men amma hade jag nog tänkt göra, få se då om man får
igång det :) Men man skulle inte ge upp sa de igår!

Nästa gång är nästa tisdag då ska vi ta upp om barnskötsel och hur man mår efter förlossningen!


Kommentarer
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Vad spännande :)



Får se när vi skulle gå våran kurs, ska till barnmorskan imorgon - ska påminna henne om att vi ville gå =) Så strul de blev med vikarien som var, tror kommunikationen föll då!

2010-09-08 @ 09:07:33
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Anonym

Tyckte också att det kändes avlägset med amning när vi gick kursen men nu har jag hunnit läsa in mig lite mera och hoppas verkligen få det att funka. Kan tipsa om "Amningen i dag" av bla Elisabeth Kylberg och "Gravid" av Anne Deans. Finns på bibban här i stan (bara jag lämnar in dem) :)



Jo vi vet nog kön, det är en liten kille som vi hoppas tittar ut inom de närmaste dagarna.

2010-09-08 @ 10:10:47
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Ja det kan man ju undra..Brist på självkännedom eller nåt kanske!



Näe än har jag inte packat..men det är på g iaf!



Amningen var nog det jag lärde mig mest om på våran FUB..det andra hade jag redan läst så mycket om!



Kramen

2010-09-08 @ 10:39:12
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0