Familjeförberedelsekurs 1

Ikväll var vi som sagt på vårt första familjeförberedelsekurs, vi ska totalt 4 gånger med BB inräknat...

Det som vi gick igenom idag, så visste man allt, man hade läst sig till och hört om allt, men roligt var det att få träffa de andra tre paren som ska få här i höst/vinter :)
Visste vem alla var, men känner ingen desto mera, så det ska bli skoj att lära känna dem bättre :)

Vi gick idag igenom hur man håller kärleken till liv under och efter graviditeten, hur det lätt blir sen när man fått barn med förhållandet och sådant, väldigt tänkvärt var det.
Sen såg vi på en förlossningsfilm och jag har tidigare varit skit skraj för allt vad som har med förlossning att göra, skulle ni ha frågat av mig för en månad sedan så skulle jag ha sagt att jag aldrig i mitt liv skulle ha sett på en förlossningsfilm...

Men en dag tog jag mod till mig och kollade in en förlossningsserie som man ser i norge, den fanns att se på som webb tv och efter det har jag på nått sätt blivit ko lugn, så jag tyckte inte alls filmen var hemsk, klart att det kommer ta sjuttons sjuk, men jag har funnit en inre lugn och det är jag väldigt tacksam över...

Säkert kommer jag bli skräckslagen i november när det närmar sig med stormsteg, men jag hoppas jag kommer att hitta en inre lugn då också och tänka att detta klara och fixar jag/vi...


Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid ♥

Ja visst är den fin! :-) Det är en Babytravel Milano = babyproffsens egna märke!



Du verkar också haft en givande föräldrarutbildning! Kul! Men ni går alltså flera gånger? Vi hade bara en heldag vi..



kram

2010-09-02 @ 21:35:21
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0