Amningsbh och linne

Förra veckan höll jag på att få fnatt med alla dessa amningslinne och bh:ar hit och dit, jag fick lite smått panik, för jag hade inte alls tittat på något sådant och jag hade hört att det är bra att ha ett par redo före man har fått bebisen...

För vem vill åka och shoppa det första man gör!

Så jag tog mig tid en kväll att kolla runt på nätet och funderade fram och tillbaka, till sist bestämde jag mig för att pröva Lindex amningsbh och linnen, de har ju annars toppen bra bh:ar i vanliga fall så jag vågade mig på dem :)

Jag beställde från deras webshop, för jag var helt slut den dagen och jag orkar inte traska iväg till butiken och pröva hit och dit, usch i detta tillstånd är jag helst hemma!

Jag beställde två amningsbh och två amningslinnen. Igår hämtade vi hem dom från Lindex och nu på morgonen tog jag mig tid att pröva och se hur de kändes.

Måste erkänna att när jag öppnade paketet igår tänkte jag nog att vad sjutton har jag beställt, så jag slängde bara in dom i klädskåpet och struntade i dom....:p

Men nu som sagt på morgonen tog jag tag i saken och prövade dom och jag är hur super duper nöjd som helst :)
Så nu har jag början :)

Det finns rum för brösten att svälla så det såg jag till när jag beställde att jag tog så de har att svälla i, har hört att brösten har tendens att göra det efter förlossningen!

Så jag kan gott och väl rekommendera er andra gravida där ute att Lindex har super bra amningsbh och linne, de är super bekväma och mjuka och sköna, spänner inte på någonstans :)



Amningslinne från Lindex sida





Amningsbh från Lindex sida

Kommentarer
Postat av: Mia ☆

Perfekta tips! Har precis börjat fundera över mer gravid- och amningsvänliga undisar =)



Ha en bra onsdag, kram!

2010-10-13 @ 10:23:48
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Becca-mamma till Ellen

Förhoppningsvis ska vi testa ta ut sonden på fredag och vara utan den till tisdag. Då ska hon bli undersökt av läkare och förhoppningsvis blir vi utskrivna då :) Vi håller tummarna för det! Anledningen till sonden är att dom inte har kraft nog att suga alla måltider. Men sugreflexen finns där. Hon tar bröstet jätte fint. Smart tänkt med BHn. 4:e dagen vaknade jag upp med bomber :p snygg var den också! Kramar

2010-10-13 @ 10:54:46
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: em

Vad lustigt! Jag har precis varit på jakt efter samma linnen, kul att du tycker dem är bra. Här hittade jag inte min storlek i butik så jag beställde också från nätet men har inte fått hem mina än.

2010-10-13 @ 11:06:16
URL: http://ettansblogg.blogspot.com
Postat av: Anna-Gravid

Ser hu kanon ut dom där!



Ja vi får hoppas han vill titta ut snart! :-)



kram

2010-10-13 @ 11:48:18
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Jessica - blivande mamma till vårat mirakel

aa, vi får helt enkelt avvakta och se.. min förhoppning är att det kanske sätter igång när som.. så man slipper alla besök, all bedömning som kan bli avslag på mm..



Man vill ju helst att allt skall sätta igång naturligt.... men blir glad att (om) det inte gör de.. att man blir igångsatt snart.. för 1,5 veckor till med 1 timmes sömn per natt, klåda, illamående och en kass mage... då är ja ingen frack mamma sen när bebben tittar ut..



hu mår du då???? inhandlat lite bra och ha saker som amningsbh och linne såg ja =)



hoppas du mår bra.

KRAM

2010-10-13 @ 12:03:50
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

De var verkligen jätte fina =)

HM hade jätte mkt i sin butik så jag tänkte jag skulle åka dit och shoppa loss sen :D

2010-10-13 @ 12:15:40
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Elinor

Oj den bh'n var ju riktigt snygg! Det är ju rätt ovanligt med snygga amningsbh! Det ska jag nog shoppa på mig en på Lindex imorgon! Har tre stycken hemma men två av dom är så jäkla obekväma!



Såg ditt inlägg nedan om ringarna! Visst är det hemskt att behöva ta av dom!! Jag har gått utan mina sen i somras :( det är så tomt på fingrarna! Jag längtar tills jag kan ta på mig dom igen!



Har snön försvunnit hos er nu?



Kram kram

2010-10-13 @ 12:25:52
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Maria

Skönt att ha sånt redo, jag har också införskaffat några, som sagt - inte det man vill pyssla med sen.



Det bästa med att viktuppgången beror på vätska är ju att det försvinner relativt fort sen. Det gör ju inte fettet lika snabbt ;-)

2010-10-13 @ 12:46:23
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com
Postat av: Elinor



Tack så mycket, är alltid kul å fylla år! :)



Ja men visst! Jag får nog följa ditt exempel å åka dit! För den jag har är ju så att man skäms när mannen ser en i den! (jag vet behöver jag inte göra, för han skiter i vilket, men det är ju alltid trevligt att känna sig lite fin). Så det var väldigt bra att du la upp bild! :) Tackar vi för! hihi



Skönt att snön försvann, det är ju faktiskt lite tidigt än! I december är det helt okej att snön kommer, då passar det in med alla tomtar å juleljus!



2010-10-13 @ 15:02:36
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Jessica

har också tänkt att köpa amningsbh och linne därifrån, men är lite osäker vad det gäller storleken. körde du på samma som du har i dagsläget eller?

2010-10-13 @ 15:23:50
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 28

Superduperfin amningsbh!! Love it!! Måste ha!! haha :D

2010-10-13 @ 15:32:44
URL: http://madeleiene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0