Rådgivningsbesök nr 15 (38+5)

Har idag då igen varit på rådgivningsbesök...
När jag kom dit och berättade om att jag fått blodtrycksmedicin och rådfrågade henne om jag kan lämna det på att ta två tabletter och inte tre tabletter när jag blir så dåliga av dem... Så då svarade hon ja, tills hon mätte blodtrycket, efter det sa hon att jag måste ta tre tabletter och se då om det fortfarande är högt så måste jag ringa in till bb...

Jädrans medicin, jag är ju helt yr i huvudet hela tiden och huvudvärk och allmänt dålig i skick av dem...:S

Men jag hade gått ner 200 gram i vikt sen i fredags, hur det då kan komma sig och vet ni vad, magmåttet hade minskat med 2 cm sen fredagen :) någon har sjunkit ner minsann!


Lite fakta då också:

Viktökning sedan start: +16,8 kg
Blodtrycket: Första gången 170/100 andra gången 145/100
SF-Mått:
34
Hjärtljud: 150

Och spår av protein i urinet.


Nästa besök blir redan på fredagen för att kolla blodtrycket och annat!

Kommentarer
Postat av: teddy

tack tack vännen.

Ojjj jädrans skit också att du måste ta så många.

Och ingen vidare blodtryck heller. Det är bra att de iaf följer upp dig.

Du får bosätta dig i sängen så att du inte trillar omkull på dagarna.

H¨ller tummarna för att du inte är allt för yr.

kram på dig

2010-11-24 @ 17:13:16
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Uscha då, förstår att det är jobbigt för dig nu. Hoppas verkligen lillan tittar ut snart!

Kommer du bli erbjuden igångsättning om inte blodtrycket sjunker? Eftersom du mår så dåligt av tabletterna menar jag.



Kram på dig!!!

2010-11-24 @ 17:34:36
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Linda

Jodå lite har det nog allt hänt :)

1 mån kvar...hihi pirrigt i magen! :)



Vad har du för storlek på din header?! :)

vill försöka göra en egen.

2010-11-24 @ 19:14:14
URL: http://iampregnant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0