Nervös och tankar...

Jag börjar inse att förlossningen inte alls är långt borta, det känns som om den knackar på runt husknuten...
Det är 17 dagar tills beräknad förlossning, men det kan ju lika gärna vara 31 dagar före hon tittar ut...
Hur som helst, fastän det är 17 dagar eller 31 dagar eller något däremellan så är det inte alls långt borta, en månad har ju 31 dagar ofta och tänk att inom en månad så har jag varit med om en förlossning, vi, mannen och jag har blivit föräldrar...

Det är inte ett dugg konstigt att man är nervös varje dag, när man får sammandragningar och värk så blir man genast på sin vakt och nervös och funderar är det på riktigt nu eller ej...
När det tar ont så tänker man nej, nu vill jag backa detta, hur ska jag klara av att föda ett barn?
Jag ska föda ett barn, hur ska det gå till?

Det är många tankar som snurrar runt i huvudet nu, det är som om allt fokus är på förlossningen i min hjärna nu, tur att jag har min man som lugnar ner mig och tröstar och finns där för mig, utan honom skulle det aldrig gå, är så tacksam och glad för att jag får ha en sån underbar man som honom, älskar dig föralltid <3

Ibland när jag sitter i soffan om kvällarna och känner lillan sparka och buffas i magen tänker jag bortom förlossningen, jag tänker på hur mannen och jag snart kommer vara tre istället för två, hur underbart det kommer vara även fastän det blir jobbigt att helt plötsligt få nya rutiner och en liten en att ta hand om...
Drömmer mig bort och längtar tills lillan är ute ur magen och vi får sitta och fredagsmysa med henne i soffan och lukta på hennes bebishud och känna henne nära oss...
Hur vi får gå dendär underbara promenaden en vacker vinterdag när det inte är så kallt med vagnen...

Mamma och pappa längtar efter dig lillan <3



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej! Jag har läst din blogg ett tag, men aldrig kommenterat (fråga inte varför :)

Jag bor på Åland och ska precis vilken dag som helst få bebis (var beräknad till igår.) Och jag känner så igen mig i dina tankar om förlossningen. Hur ska man klara av det? Känns så overkligt att man nu själv ska föda ett barn, känns på något vis som att det är något alla andra bara gör ;) ! Konstigt detdär.

2010-11-16 @ 12:08:46
URL: http://pernillanivetju.blogg.se/
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Ni kommer fixa det galant. Skönt att du har så fint stöd :) Men lite nervös ska man vara, det är ju något helt främmande. Jag lär nog vara lika nervös med nummer två eftersom jag fick kejsarsnitt. Har ju ingen aning om hur ont det gör. Har "bara" känt på värkarna ;) Kramar

2010-11-16 @ 12:21:26
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: em

Det är klart att det är lite läskigt men det kommer säkert gå fint!

2010-11-16 @ 12:21:39
URL: http://ettansblogg.blogspot.com
Postat av: malin

Jag är nog en sån som inte tänker så mycket på själva förlossningen utan kommer nog bli super nervös när det väl sätter i gång. Och som du säger så har man inte så mycket val, för ut ska dom.



Jag tycker det ska bli skönt att få en liten mindre mage för jäklar vad den är i vägen nu phu.



Kram

2010-11-16 @ 12:25:27
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0