Mödrapoli och info

Det har varit en lååååång förmiddag, är helt slut, men kan ej krypa under täcket ännu, måste vänta till klockan två så jag får några provsvar...

När jag kom till mödrapoli fick jag lägga mig i ctg maskinen och lillan var väldans aktiv, inte en lugn stund, pulsen åkte ibland upp i 178 när hon var som vildast...:) Några sammandragningar blev registrerade när jag låg där också, så nu vet jag svart på vitt att det är sammandragningar jag har haft!

Blodtrycket var fortfarande mellan 90-98 alltså undertrycket, så det blev blodtrycksmedicin för min del nu då... tre tabletter om dagen... Jipppiii eller så inte...:S

Sen blev det ultra och han tyckte bebisen var lite liten, den motsvarade 1,5 vecka mindre än den vecka jag befinner mig i och skulle väga uppskattningsvis 3010 gram, inte tycker jag nu att det är så farligt liten det inte... så inte vet jag... Livmodertappen var fortfarande stängd och omogen och 2-3 cm, så är det när man bara får vila, vila, vila...

Sen blev jag lite galen, jag skulle helt plötsligt till laboratoriet och lämna blodprov, jag tänkte att ett rör är nu inte hela världen (jag hatar blodprov), men sen fick jag listan med vilka prover de skulle ta så det blev 6-7 rör och jag svimmade inte...:) lite nöjd är jag allt över mig själv, det gick hur bra som helst :)

Så nu blir det då att äta medicin och om en vecka ska jag igen i ctg maskinen och se läget då och om två veckor, dvs efter bf den 7.12 ska jag igen på ultra och då ska det ses över hur lillan har växt och blodtrycket och eventuellt igångsättning, kanske...

Jag hoppas innerligt att 7.12 har vi våran bebis hos oss, jag kommer minsann att börja vara ute och gå lite nu och röra mig lite här inne...

Nu skulle sängen sitta fint, men måste vänta ett tag ännu...

Kommentarer
Postat av: em

Vad besvärligt! Men det blir säkert bra till slut. och 3010 lät ju inte alls speciellt litet! Vår lilla kommer nog inte väga så pass mycket när hon föds.



2010-11-22 @ 12:20:44
URL: http://ettansblogg.blogspot.com
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 34

men vad tråkigt att det hela tiden ska vara något fel :/ Jag ska hålla tummarna för att er lilla kikar ut så snart som möjligt! Kram

2010-11-22 @ 12:21:16
URL: http://madeleines.se
Postat av: Anonym

Ojoj låter nog lite kämpigt det där. Håller med dig om att 3010gram inte är så liten med tanke på att du har lite tid kvar ännu till bf.



Kämpa på, det är så värt det sedan och allt det jobbiga kommer man knappt ihåg sedan när man ligger och gosar med sitt lilla underverk.

2010-11-22 @ 12:29:48
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Malin

Men fy vad trist. Jag tycker inte heller att 3010 g låter så lite. Ja att röra på sig lite kan väl inte vara helt fel?? Jag försöker också det, tar små promenader för man vill ju att det ska sätta i gång.

Min tur till bm i morgon för att kolla blodtrycket och urin.



Kram

2010-11-22 @ 15:59:51
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: sanne

Åh så jobbigt, men snart har ni bebnis hos er:) Skulle istället vara glad för att den inte väger mer är 3100 g, man skall ju tycka ut den också:) Hoppas ni mår bättre snart och att ni har bebis hos er! Kramar

2010-11-22 @ 20:05:09
URL: http://sanils.blogg.se/
Postat av: Sofie -

Gumman... jag tror ni har henne snart.. Härda härda härda...:S



STYRKEKRAMAR

2010-11-22 @ 20:20:23
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Vad jobbigt att det har blivit såhär på slutet :( Hoppas att er lilla bebis fortsätter att må bra där inne ett litet tag till och sen väljer att titta ut någon dag innan bf. Hoppas att allt går bra för er nu. Håller mina tummar för er!

Kramar

2010-11-22 @ 21:25:04
URL: http://booken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0