Rådgivningsbesök nr 3 (15+6)

Idag så skulle jag egentligen bara på ett sockertest (blodprov), jag fick inte äta något efter 20.00 igår kväll, så ni kan ju gissa om jag höll på att få något fel när jag vaknade på morgonen och var skit hungrig... det var inte skoj.

När jag sen kommer till rådgivningen så tycker hon att vi kan ta det som ett rådgivningsbesök också så behöver jag inte komma igen nästa vecka...:)

Lite info om mått och sådant nu då :)

Vikten sen start: + 1,6 kg
Hb: 121
Blodtrycket: 130/70
Sockret: 5,1
Bebisens hjärtljud <3: 148

Det är en obeskrivlig känsla att få höra sitt barns hjärta slå, det är så underbart. Idag hade jag heller inte varit beredd på att få höra hjärtat slå, så jag blev minsann glad när hon sa att vi skulle göra det :) och det är en vild liten en i magen, den ville inte vara still så det var svårt att fånga ljudet någon längre tid, men oj så underbart...<3


Kommentarer
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Det är ju så roligt när man ser att magen växer :) De är så spännande när man faktiskt börjar se gravid ut och inte bara smygfet ^^



Hur är allt så här långt? Mår du bra?

2010-06-17 @ 20:25:01
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja vi har inte handlat själva mer än ett klädesplagg, men vi fick ju några bodysar och strumpor i födelsedagspresent så lite har vi ju, men de känns fortfarande lite tidigt. Kommer inte börja handla mer fören i slutet av sommaren - kanske tidigare om vi hittar någonting speciellt ;-)

2010-06-17 @ 20:26:47
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: em

Åh vad mysigt att få höra hjärtljud! Vi får inte göra det förrän i slutet av augusti, här har de som rutin att inte göra det innan vecka 18 så på våra besök hittills har det varit för tidigt.

2010-06-18 @ 12:20:21
URL: http://ettansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0