Kanske imorgon :)

Imorgon får vi kanske, kanske, kanske åka hem :) äntligen säger jag bara :)
Men det är inte säkert ännu så ännu ska vi inte jubla!

Tindra har idag på förmiddagen för första gången tagit bröstet riktigt ordentligt och orkat hålla på, känns skönt att det har lyckats :)
När hon var uppe på barnavdelningen så blev hon så bortskämd med nappflaskan så det var lite jobbigt där ett tag med amningen, men nu hoppas vi att det kommer igång på allvar :)

Hon är också mycket piggare nu och nu klockan ett ska hon få sin sista antibiotika kur, så imorgon ska vi hoppas att provsvaren är bra och att vi kan åka hem och påbörja livet hemma :)


Kommentarer
Postat av: em

Hej! Jag har inte kunnat kommentera så flitigt från min mobil medan vi varit på sjukhuset men jag har följt er resa varenda dag. Så skönt att det går åt rätt håll!



Vår lilla "Etta" fick en infektion som troligen är något väldigt vanligt, typ förkylningsrelaterat. Hon var väldigt geggig i ett öga så där hade hon nån slags ögoninfektion. Men eftersom hon fick lite feber och tecken på gulsot också, och blev så trött att hon inte orkade amma och fick lite svårt med andningen så har hon fått antibiotika.



Amningen kom igång jättefint för oss så fort de släppte på hennes övervakning och jag fick ha henne på rummet igen istället för i en sal. Vi behövde lite lugn och ro. Ni ska se att det löser sig för er också!



Ettan får sin sista antibiotikakur på torsdag eller fredag men vi får ändå vara hemma. Vi åker till sjukhuset två gånger om dagen för medicinering sen hem igen, det tar bara 30 min allt som allt så det går bra.



Håller tummarna att ni också är hemma snart! kram!

2010-12-07 @ 15:43:56
URL: http://ettansblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt att er lilla tjej repar sig så bra och att ni KANSKE (håller tummarna) får komma hem imorgon...



Det är då allt börjar..... När man fått komma hem till sitt hem med sitt mirakel... All lycka till er och åter igen GRATTIS... Kämpa på, snart är ni hemma...



KRAMIS

2010-12-07 @ 20:30:42
Postat av: Jessica - mamma till Melwin

Innlägget innan var skrivet av mig.. vet inte om ja kanske glömde skriva vem ja va =)

2010-12-07 @ 20:31:58
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Håller tummarna för att ni får åka hem och att Tindra få må bra! Skönt att allting går bättre och bättre :) DU är duktig som kämpar på! Kramar

2010-12-07 @ 21:57:32
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: teddy

Hejsan vännen!

Jag har kikat in här varje dag sedan Tindra föddes och vet inte om kommentaren har kommit fram.

Hur som. ETT STORT GRATTIS TILL LILLTJEJEN.

Jag är glad att hon mår mycket bättre från sin infektion och hoppas verkligen att ni får komma hem idag och påbörja det lite smått kaotiska men underbara livet hemma.



Tack för dina fina ord på bloggen.

kram från mig

2010-12-08 @ 11:54:49
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: malin

Men stackars er är ni fortfarande på sjukhuset?!

Hoppas ni fick komma hem i dag håller tummen



Kram

2010-12-08 @ 17:40:50
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Laura

Håller tummarna för att ni snart ska få åka hem alla TRE, för första gången! :D Och självklart att ni ska få vara friska också.. :)



kram!

2010-12-08 @ 18:13:32
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Åh vad jag håller tummarna för er att ni fick komma hem idag!!

Massor av kramar

2010-12-08 @ 20:49:15
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0