Vecka 27 (26+0)

Fredag igen och ny vecka :)

babycenter skriver följande om denna vecka:

Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.

Nu växer bebisen snabbt och hjärnan utvecklas i intensiv takt. Detta gör att ditt näringsintag är viktigt. Fortsätt äta en välbalanserad kost med mycket grönsaker och fullkornspordukter. Fiberrik mat, som fullkornsprodukter, linser och råris innehåller mycket B-vitaminer och hjälper till att förebygga förstoppning.

Din föräldragrupp kommer förmodligen att börja om ett par veckor (om den inte redan börjat). Träffarna ger information om förlossningen och början av föräldraskapet och om ni kan delta båda två, är det allra bäst. Att vara välinformerad gör resan lättare.



Kommentarer
Postat av: Elinor

Jodå nu börjar det rulla på äntligen.



Stackare, det är en jävla massa krämpor man får av graviditeten, men som man säger "Det som inte dödar det härdar" Vaknade av kramp också ngn gång i v. 25 tror jag... Då hade jag kramp i båda vaderna samtidigt... herrejävlar jag bara flög upp ur sängen... Men det gick som tur va över när jag ställde mig upp.



Hoppas att du blir bättre snart, det kan ju faktiskt gå över... det gör ju det för många (har jag hört).



Tjingeling!

2010-08-27 @ 13:16:43
URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Tora

grattis till vecka 27! :D

2010-08-27 @ 13:35:29
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Sara

min knodd vägde runt 850g för 1,5 vecka sen när jag låg inne på sjukhuset :) Stora killen! Har dock hört att de kan ha svårare att växa efter kortison sprutorna :/ Hoppas det ser bra ut på nästa kontroll!

2010-08-27 @ 14:38:36
URL: http://zarat.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja jag vet faktiskt inte själv hur de funkar med de där föräldrautbildning/träffar - fick något brev om förlossningsförberedande kurs men de kändes hemskt att gå på den om de är massa andra också ^^ snacka om rampfeber! Hihi



Nåväl, första besöket ska vi väll iaf titta in på! :P

2010-08-27 @ 14:40:16
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Anonym

Mycket möjligt vi varit på samma pass vid Sportis, har varit stamkund där i mååånga år :) Nä inte så nervöst, mera förväntansfull inför förlossningen.

2010-08-27 @ 15:02:50
URL: http://mittfnster.blogspot.com/
Postat av: Marie [Mamma till William & GRAVID]

Magbild tack =) Hihi

2010-08-27 @ 18:10:23
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till en ny vecka :) Tvåsiffrigt är härligt. En liten milstolpe i nedräkningen.

Det där som hände dej inatt låter ju jätte obehagligt. Hoppas du kan få sova något inatt.

Kram

2010-08-27 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0